الاهلی عربستان ۲-۵ استقلال/ خط و نشان سحرگاهی برای آسیا

شاگردان مجیدی با پیروزی پنج بر دو در نخستین دیدارشان برابر الاهلی، قدرت خود را به رخ آسیا کشاندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال که از ۴۵ دقیقه بامداد امروز جمعه - ۲۷ فروردین ماه - در جده به مصاف الاهلی رفته بود، با پنج گل حریف عربستانی را در خاک این کشور تحقیر کرد تا گام نخست در آسیا را محکم بر داشته باشد.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الاهلی و استقلال

ورزشگاه: ملک عبدالله، جده (عربستان سعودی)

تماشاگر: -

گل‌ها: فرشید اسماعیلی (دقیقه ۵- برای استقلال) - عمر السوما (دقیقه ۲۷- از نقطه پنالتی برای الاهلی و دقیقه ۷۹) - محمدد نادری (دقیقه ۵۵- برای استقلال) - مهدی قایدی (دقیقه ۶۷ و ۸۶- برای استقلال) - شیخ دیاباته (دقیقه ۸۹- برای استقلال از روی نقطه پنالتی)

اخطار: عمر السوما (دقیقه ۳۷- از الاهلی) - سلمان سلمان المؤشر (دقیقه ۶۶- از الاهلی) - فرهاد مجیدی (دقیقه ۹۰+۴- برای استقلال)

اخراج: -

استقلال ایران: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (دقیقه ۹۰+۴- سبحان خاقانی)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (دقیقه ۶۹- شیخ دیاباته)، سعید مهری (دقیقه ۴۵- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری (دقیقه ۸۷- مهدی مهدی‌پور)، مهدی قایدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

الاهلی عربستان: محمد العویس، معتز هوساوی، محمد آل فتیل (دقیقه ۷۰- الویس ساریچعبدالباس هندی (دقیقه ۸۷- بساس)، عبدالله حسون، نوح الموسی (دقیقه ۴۵- الویس ساریچ)، ادریس فتوحی، سلمان المؤشر (دقیقه ۸۷- ماداش)، الساندرو میتریتا، عبدالرحمن غریب (دقیقه ۶۳- حسین المقهوی)، عمر السوما

سرمربی: ریجکمپ

داور: احمد فیصل (اردن)

شرح بازی:

استقلال بازی را هجومی استارت زد و خیلی زود هم مزد بازی خوبش را گرفت. دقیقه ۵ فرشید اسماعیلی توانست توپ کمانه کرده از کاشته میلیچ را به تور دروازه الاهلی بچسباند. پس از این گل شاگردان مجیدی عقب ننشسته و توپ و میدان را در اختیار داشته و حملاتی را روی دروازه سفیدپوشان عربستانی پایه‌ریزی کردند.

با این وجود دقیقه ۲۵ میلیچ پای سلمان المؤشر را که قصد دریبل زدن او را داشت زد تا داور اردنی نقطه پنالتی را نشان دهد. عمر السوما به راحتی توپ را به مرکز دروازه فرستاد تا بازی را به تساوی بکشاند. پس از گل استقلال دوباره جلو کشید اما فایده‌ای نداشت تا نیمه اول بدون برنده به سرانجام برسد.

نیمه دوم را استقلال طوفانی آغاز کرد و چند موقعیت بسیار خطرناک روز دروازه نماینده عربستان خلق کرد. تلاش‌های استقلال بالاخره در دقیقه ۵۵ جواب داد تا محمد نادری پس از چند رفت و برگشت توپ روی کرنر ارسالی، با شلیکی تماشایی طاق دروازه الاهلی را به لرزه در آورد. پس از گل هم استقلال دست از حملاتش بر نداشت تا ۱۲ دقیقه بعد باز هم روی فرار سریع مطهری و پاس عرضی‌اش برای قایدی به گل سوم دست یابد و خیال خود از سه امتیاز را تا حد زیادی راحت کند.

پس از این گل بازی آرام‌تر شد و شاگردان مجیدی عقب نشستند تا روی یک اشتباه از سوی ریگی، السوما اختلاف را به حداقل برساند. پس از این گل آهنگ حملات الاهلی تند تر شد و حتی چیزی نمانده بود اشتباه مظاهری به قیمت تساوی تمام شود، اما حاصلی برای نماینده عربستان نداشت تا استقلال با شوت تماشایی قایدی که پس از اوج، فرودی دیدنی به دروازه العویس داشت، گل چهارم را به ثمر برساند. ثانیه‌هایی بعد دیاباته با استفاده از دفاع بهم ریخته الاهلی یک تنه نفوذ کرده و یک ضربه پنالتی را گرفت تا با گل کردن آن، آب سرد را بر پیکر الاهلی بریزد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۵- فرشید اسماعیلی) - ضربه ایستگاهی میلیچ به دیواره دفاعی الاهلی برخورد و پس از کمانه، به اسماعیلی در محوطه جریمه رسید تا با ضربه‌ای والی دروازه حریف را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۲۷- عمر السوما) - سوما پنالتی را به وسط دروازه زد تا رشید مظاهری که به سمت چپ دروازه پریده بود، ناکام بماند.

۲-۱ (دقیقه ۵۵- محمد نادری) - کرنر ارسالی آبی‌ها با تأثیر مطهری و پس از برخورد به مدافع الاهلی پیش پا نادری افتاد تا او توپ را به زیر طاق دروازه شلیک کند.

۳-۱ (دقیقه ۶۷- مهدی قایدی) - فرار تماشایی ارسلان مطهری در پشت مدافعین الاهلی، فضا مناسبی در اختیارش قرار داد. او نیز وارد محوطه شد و با پاس زمینی توپ را به تیر مخالف برای قایدی فرستاد تا از زاویه‌ای تقریباً بسته برای سومین بار قفل دروازه العویس را فرو بریزد.

۳-۲ (دقیقه ۷۹- عمر السوما) - اشتباه مسعود ریگی در قطع سانتر بازیکن الاهلی، توپ را جلو پا سوما انداخت تا او در موقعیت تک به تک اختلاف را به حداقل برساند.

۴-۲ (دقیقه ۸۶- مهدی قایدی) - شوت مهدی قایدی از فاصله‌ای حدود ۳۰ متری به شکلی تماشایی وارد دروازه الاهلی شد.

۵-۲ (دقیقه ۸۹- شیخ دیاباته) - دیاباته پشت توپ در نقطه پنالتی ایستاد و برخلاف جهت و با ضربه‌ای زمینی دروازه العویس را برای بار پنجم باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۳- ضربه سر بازیکن الاهلی پس از برخورد به نادری به شکلی خطرناک به کرنر رفت. این در حالی بود که عربستانی‌ها اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع آبی‌ها خورده اما داور دستور به ادامه کار داد.

دقیقه ۲۵- الموشر قصد داشت با حرکت تکنیکی میلیچ را از پیش روی بردارد که با ضربه هافبک کروات، نقش بر زمین شد تا داور اردنی این بار ضربه پنالتی را به سود الاهلی اعلام کند.

دقیقه ۲۹- شوت عبدالرحمن قریب در شرایطی که مظاهری به طور کامل درون چهارچوب مستقر نشده بود، با فاصله اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- ضربه سر سعید مهری رو کاشته ارسالی قایدی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷- شوت زمینی فرشید اسماعیلی با اختلاف کم از کنار دروازه الاهلی گذشت.

دقیقه ۴۰- استقلالی‌ها معتقد بودند توپ به دست مدافع الاهلی در محوطه این تیم برخورد کرده که داور خطایی تشخیص نداد.

دقیقه ۴۵- مهدی قایدی پیش از آنکه پاس غفوری را به سمت دورازه الاهلی شلیک کند، با تکل مدافع حریف در محوطه نقش بر زمین شد اما فیصل اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۴۷- ضربه سر اسماعیلی در شلوغی‌ها محوطه جریمه را بازیکن الاهلی از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۰- قایدی، نادری را از سمت چپ راه انداخت و شوت سرکش نادری به تیرک الاهلی برخورد کرد.

دقیقه ۶۱- شوت فنی و زمینی السوما در شرایطی که تعادلش نیز بر هم خورده بود را مظاهری درازکش روی زمین دفع کرد.

دقیقه ۸۵- المقهوی با حرکت خود در فضا خالی پشت محوطه ضربه‌ای را روانه دروازه استقلال کرد که توپ از دستان مظاهری رها شد اما به تیرک برخورد کرد تا

دقیقه ۸۷- شیخ دیاباته یک تنه به قلب خط دفاعی الاهلی زد و در محوطه جریمه در کورس با مدافع این تیم نقش بر زمین شد تا فیصل بی درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه ۹۰+۲- ضربه سر مهاجم الاهلی به شکلی خطرناک به اوت رفت.

نکات ویژه:

* مسئولان AFC از هر دو تیم خواستند با توجه به شرایط نامساعد زمین چمن شماره دو مجموعه ملک عبدالله، پیش از شروع مسابقه در زمین شماره سه این ورزشگاه گرم کنند!

* فرشید اسماعیلی گل با نشان دادن پیراهن شماره ۷۰، گل خود را به محمد دانشگر که به دلایل انضباطی کاروان استقلال در رقابت‌های آسیایی همراهی نمی‌کند، تقدیم کرد.

الاهلی عربستان ۲-۵ استقلال/ خط و نشان سحرگاهی برای آسیا

* پس از گل نخست، استقلالی‌ها با نیمکت خود به شادی پرداختند که طبق قوانین جدید AFC ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 487208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.