گسترش مناسبات فرهنگی و گردشگری میان اصفهان و گیونگجو

شهردار اصفهان گفت: در گفت و گوی آنلاین با «جو ناک یونگ» شهردار گیونگجو کره جنوبی که یکی از شهرهای تازیخی کره جنوبی است و با اصفهان پیمان دوستی دارد، گسترش مناسبات فرهنگی و گردشگری میان دو شهر اصفهان و گیونگجو، دغدغه و موضوع مورد تاکید هر دو طرف بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" در گفت و گوی آنلاین با «جو ناک یونگ» شهردار گیونگجو کره جنوبی که یکی از شهرهای تازیخی کره جنوبی است و با اصفهان پیمان دوستی دارد، گسترش مناسبات فرهنگی و گردشگری میان دو شهر اصفهان و گیونگجو، دغدغه و موضوع مورد تاکید هر دو طرف بود.

در این شرایط که کرونا مجال بسیاری از دیدارها و گفت و گو ها را سلب کرده است، گفت و گوهای آنلاین و مجازی با سفرا و شهرداران شهرهای مختلف را ادامه دادیم تا هم برخی فرصت‌ها را احیا کنیم و هم کرونا مانع توقف ارتباطات نشود.

گیونگجو زمانی پایتخت شیلا و اصفهان نیز در دوره‌های مختلف تاریخی از جمله سلجوقیان، آل بویه و صفویه پایتخت ایران بوده است، چنین ویژگی‌هایی از دو شهر، زمینه را برای همکاری بیشتر و پیوندهای مناسب فراهم می‌کند.

به ویژه آنکه رابطه دو کشور ایران و کره رابطه‌ای دیرینه است و به محوریت جاده ابریشم برمی گردد. امیدواریم این گفت و گو سرآغاز یک مسیر خوب برای تداوم همکاری‌ها، گسترش روابط و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های دیپلماسی، گردشگری و مباحث فرهنگی باشد. "

کد خبر 487123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.