اجرای فاز سوم مرمت و بهسازی حمام تاریخی ارباب

شهردار کلیشاد و سودرجان گفت: اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی «حمام ارباب» اختصاص داده شده است.

حامد اخگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین اقدامات مرمت حمام تاریخی کلیشاد اظهار کرد: این اثر تاریخی متعلق به دوران قاجار است که بخش‌هایی از آن در طول دو سال اخیر مرمت شده است.

وی افزود: نوسازی دیواره‌ها، ترمیم سقف، سفیدکاری داخل و بهسازی محوطه، مرمت بخش‌های ورودی، دالان، رختکن و سکوها و نورپردازی از مراحل اجرای این طرح در مرحله فاز یک و دو بوده است.

شهردار کلیشاد و سودرجان با اشاره به اینکه مرمت و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه‌های تاریخی یک ملت که نمایانگر و نمایشگاه حقیقی تاریخ، فرهنگ و هویت ملل مختلف است، جزء شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌رود، تصریح کرد: زیرسازی پشت‌بام، سبک‌سازی و آجرفرش پشت‌بام، انجام کف‌سازی حمام، بازسازی دیوارهای فرسوده، استحکام بخشی، اجرای تأسیسات و تزئینات داخلی، از اقدامات مرمتی این فاز به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر این که با بهسازی و مرمت این گونه بافت‌ها علاوه بر حفظ پویایی و ماندگاری بنا، در درآمدزایی نیز از طریق جذب توریست تأثیر بسزایی خواهد داشت، ادامه داد: اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی «حمام ارباب» اختصاص داده شده است.

اخگر خاطرنشان کرد: بی توجهی به آثار تاریخی رخوت، از هم‌گسیختگی و در نهایت نابودی فرهنگی و تاریخی جوامع بشری را در پی دارد بر همین مبنا حفظ و حراست از آثار را بر خود وظیفه دانستیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها در دستور کار قرار گرفت و به زودی مرمت و بهسازی این پروژه به پایان رسیده و بهره برداری می‌شود.

کد خبر 487117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.