رونمایی از مجسمه عطار نیشابوری در مشهد

عضو شورای شهر مشهد از رونمایی از مجسمه عطار نیشابوری همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر و عارف خراسانی در میدان عطار نیشابوری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان اصولی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به این رونمایی، نوشت:

"بسیار خرسندیم که با نزدیک شدن به روزهای پایانی فعالیت شورای پنجم، مجموعه مختلفی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های گوناگون، بویژه در عرصه فرهنگی و هنری، در حال به ثمر نشستن هستند و نتیجه تلاش‌ها و زحمات در اقصی نقاط شهر مشهود می‌شود.

یکی از محورها و رویکردهای شاخص شورای پنجم که در برنامه عملیاتی ۱۳۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد تجلی پیدا کرد، توجه به هویت مشهد و خراسان بوده است. در بحث نامگذاری‌ها، کمیسیون فرهنگی حساسیت خاصی داشته تا در عین نامگذاری‌های جدید، عنوان انتخابی در تجانس و همگرایی با معابر و خیابان‌های اطراف باشد، این رویکرد و نگاه در نامگذاری میدان عطار نیشابوری کاملاً ملموس بوده و در قرابت با بلوارهای پیرامونی همچون خیام است.

یکی دیگر از نکات مورد توجه در بحث نامگذاری‌ها، توجه به شخصیت‌ها و چهره‌های منتسب به خراسان و مشهد بوده که این اتفاق تأثیر مثبت و بسزایی در افزایش تعلق خاطر شهری و هویت‌بخشی مشهد دارد. در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد طی ۳ سال اخیر گام‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای برداشته شده که ثمرات آن به مرور بر همگان روشن خواهد شد. "

کد خبر 487096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.