آغاز طرح مبارزه با آفات درختان در آستارا

شهردار بندر آستارا از آغاز طرح سمپاشی و مقابله با آفات درختان در سطح این شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مقابله با آفات درختان، اظهار کرد: هر ساله شهرداری آستارا برای مقابله با آفات شته، سفیدک، شپشک و قارچ، سه مرحله در ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و مهرماه درختان پارک‌ها، گیاهان دائمی و فصلی فضای سبز شهری را سمپاشی می‌کند.
وی افزود: مرحله نخست این طرح در اسفندماه سال گذشته انجام شد و در حال حاضر تمام مرکبات سطح شهر شامل نارنج، پرتغال و لیمو و همچنین شمشادهای طلایی، شمشادهای سبز، رزماری، گل‌های رز و کاج‌های لاوسن برای مقابله با آفات سفیدک، شپشک و قارچ، درختان نارون کهنسال، چنار و شمشادهای جنگلی پارک معلم، باغ ملی و پارک میدان شهدای گمنام برای مقابله با آفت کرم برگ خوار سمپاشی می‌شود.
شهردار آستارا خاطرنشان کرد: این عملیات با رعایت کامل نکات ایمنی و استفاده از سم‌های استاندارد که کمترین آسیب زیست محیطی و بیشترین تأثیر گذاری را دارد توسط شرکت بخش خصوصی که نیروهای آن از مهندسین بازنشسته اداره جهاد کشاورزی هستند، انجام و هزینه آن از منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود.
 
وی گفت: در حال حاضر سمپاشی درختان به دلیل خلوتی شهر و نور کم آفتاب عصرها انجام می‌شود. و رفته رفته با شلوغ شدن خیابان‌ها و پارک‌ها، اجرای آن از ساعت نیم شب آغاز و تا بامداد به پایان می‌رسد.
 
معیتی تاکید کرد: درختان نقش بسیار مهم و حیاتی در زندگی ما انسان‌ها و سایر جانداران ایفا می‌کنند و کاشت و نگهداری یک نهال از گونه‌های درختی سایه دار حدود ۱۰ سال طول می‌کشد به همین دلیل از شهروندان انتظار داریم با خودداری از هرس، زدن شاخه و برگ و قطع درختان، در حفظ نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 
کد خبر 487080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.