جوکار: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه پس از بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان مجدداً این طرح را به شورای نگهبان ارسال کرد و بنظر می‌رسد نظر قطعی این شورا در مورد این طرح هفته آینده اعلام خواهد شد و سپس این مصوبه ابلاغ خواهد شد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ایرانی الاصل بودن، مدبر و مدیر همچنین رجل سیاسی بودن از جمله معیارهای کاندیداهای ریاست جمهوری در قانون اساسی ذکر شده است.

وی افزود: جایگاه ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان عالی‌رتبه‌ترین مقام اجرایی کشور تلقی می‌شود بر همین اساس لازم است اشخاصی با تجربه و تحصیلات مکفی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند در این راستا برای جلوگیری از حضور افراد غیر متخصص در این انتخابات، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تنظیم شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان فرستاده شد، اما پس از بررسی در شورای نگهبان ایراداتی به این طرح وارد شد و جهت رفع ایراد به مجلس بازگشت.

جوکار خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه پس از بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان مجدداً این طرح را به شورای نگهبان ارسال کرد و به نظر می‌رسد نظر قطعی شورای نگهبان هفته آینده در مورد این طرح اعلام خواهد شد و سپس ابلاغ می‌شود. قطعاً طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ خواهد رسید.

کد خبر 487071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.