مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری شیراز در حوزه خدمات شهری

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در تکمیل پروژه مهم بهسازی و توسعه فضای سبز شهری علاوه بر این که در داخل شهر و معابر کاشت درختان و توسعه فصای سبز دنبال شد، در مناطق پیرامونی نیز کمربندهای سبز ایجاد شد.

لیلا دودمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، سال ۹۹ را آغازی برای پیشرفت در حوزه‌های خدمات شهری، عمران، حمل و نقل، هوشمندسازی کلانشهر شیراز دانست و اظهار کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که مورد استقبال زیاد شهروندان شیراز قرار گرفت، پروژه بهسازی و توسعه فضای سبز شهری بود.

وی افزود: در این راستا احداث پارک‌های چند منظوره در اولویت قرار گرفت که در آن‌ها فضاهای فرهنگی و ورزشی متناسب با استاندارد احداث می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که بر خلاف گذشته، وسایل بازی به شکل مدرن و مطابق با نیازهای امروز کودکان بازطراحی و اجرا شده و این امر در جهت تقویت بازی‌های کودکانه با استقبال زیاد خانواده‌ها روبه‌رو شده است.

دودمان تاکید کرد: در تکمیل پروژه مهم بهسازی و توسعه فضای سبز شهری علاوه بر این که در داخل شهر و معابر کاشت درختان و توسعه فضای سبز دنبال شد، در مناطق پیرامونی نیز کمربندهای سبز ایجاد شد.

وی افزود: جنگل کاری در راستای حفظ حریم شهر شیراز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در سال ۹۹ بود که با مشارکت مردم انجام شد؛ چون تقویت فضای سبز ازجمله مواردی بود که مورد مطالبه عموم شهروندان بود.

اجرای پایلوت سامانه آنلاین طرح تفکیک زباله از مبدا

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سامانه آنلاین طرح تفکیک زباله از مبدا نیز ایجاد شد که در حال حاضر به صورت پایلوت در منطقه ۴ شیراز در حال اجراست.

دودمان با اشاره به نحوه کار سامانه طرح تفکیک زباله از مبدا افزود: از این به بعد شهروندان به آسانی می‌توانند پسماندهای خود را تفکیک کرده و به صورت آنلاین در سامانه درخواست کنند تا خودروهای سازمان مدیریت پسماند با مراجعه به در منزل، آن‌ها را جمع‌آوری کنند.

وی تصریح کرد: برای همکاری بیشتر شهروندان در این عمل، بسته‌های تشویقی نیز ارائه شده و در بعضی موارد زباله‌ها از آنها خریداری می‌شود، این طرح به صورت رسمی از اسفندماه اجرا شده و امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم در همه مناطق یازده‌گانه شیراز آن را اجرا کنیم.

احداث ۲۲ بازارچه میوه و تره‌بار

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بحران قیمت در بازار میوه و تره بار افزود: در اسفندماه سال قبل ۲۲ بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره بار ایجاد شد تا قدمی برای کاهش قیمت عرضه میوه باشد.

دودمان تاکید کرد: این اقدام در دی ماه ۹۸ آغاز شده بود و به صورت پایلوت دو بازارچه در اختیار اتحادیه باغداران قرار گرفته بود اما به دلیل اینکه ساختار آن سازمان یافته و منظم نبود دوام زیادی پیدا نکرده بود.

وی افزود: با این حال در سال ۹۹ با انعقاد تفاهم نامه هشت‌گانه و هشت جانبه با جهاد کشاورزی، اتحادیه باغداران، اتحادیه روستایی، علوم پزشکی و ارگان‌هایی که دست‌اندرکار ارائه خدمات اینچنینی هستند به طور رسمی کار بازارچه‌ها شروع شد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که منعقد شده قرار است اداره جهاد کشاورزی و اتحادیه باغداران عرضه مستقیم محصولات را در این بازارچه‌ها را بر عهده گرفته و نسبت به تأیید سلامت محصولات اقدامات لازم را انجام دهند.

دودمان گفت: از دیگر اقدامات مهم در حوزه خدمات شهری که در نیمه دوم سال انجام شد، پروژه لوله گذاری وسیع و ایجاد گورآبهای مختلف برای جمع‌آوری آب از سطح شهر و در ۱۳۲ نقطه بحران خیز سیلابی بود.

وی در خصوص تقویت ناوگان اتوبوسرانی شهر افزود: قراردادی در راستای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس و قرارداد دیگری نیز در ارتباط با تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بسته شده است.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز از ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح مهم و ضروری خبر داد و گفت: این پروژه‌های عمرانی نیاز شهرک‌ها را برای ورود به مرکز شهر تأمین می‌کند و بار ترافیکی را از مسیرهای مختلف و معابر اصلی کاهش خواهد داد، تقاطع شهیدان یغمور، استاد بهمن بیگی و دکتر خدادوست از جمله این پروژه‌ها هستند که در سال گذشته بهره برداری شدند.

دودمان تصریح کرد: در اسفندماه اجرای پروژه بزرگ تقاطع خلیج فارس و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کلنگ‌زنی شد که رینگ مهم پیرامونی شهر به حساب می‌آید و بار ترافیکی را از منطقه غرب و شرق شیراز کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به روند اجرای نهضت آسفالت در مناطق یازده‌گانه شیراز افزود: در این مناطق چهار میلیون مترمکعب آسفالت‌ریزی شده است و مرحله دوم این نهضت از اوایل اسفند شروع به کار کرده و قرار است باقی مانده معابر اصلی و همینطور کوچه‌ها آسفالت‌ریزی شوند.

کد خبر 487058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.