اجرایی شدن شاخص های شهر دوستدار کودک در شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: شهر دوستدار کودک دارای شاخص‌ها و معیارهای متفاوتی است که باید این شاخص‌ها به درستی در شهر اجرا شود.

به گزارش ایمنا، مهندس بهادر عبدالغنی در جلسه ویژه طرح شهر دوستدار کودک با بیان اینکه این طرح دارای شاخص و معیارهای متفاوتی است، اظهار کرد: یکی از این شاخص‌ها ایمنی و سلامت است، یعنی کودک هنگام حرکت و فعالیت آسیبی نبیند، معبرها ایمن باشد و فضاهای پرخطر وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شاخص بعدی مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی است که موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار را هم در برمی‌گردد، افزود: بر اساس این شاخص باید فضاهایی برای رشد و به ثمر رسیدن استعدادهای کودکان فراهم شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شد این طرح آنطور که مدنظر بود انجام نشود، تصریح کرد: یکی از مواردی که به صورت ویژه در شهر دوست‌دار کودک مطرح است، عدالت در برخورداری از امکانات شهری برای کودکان است که مجموعه مدیریت شهری باید این مهم را محقق نماید.

وی با بیان اینکه ما باید در شهر شرایطی داشته باشیم که همه کودکان از امکانات موجود به صورت یکسان بهره‌مند باشند و همه بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: حتماً در زمان عادی شدن شرایط تمرکزمان را بر محلات و نقاطی قرار می‌دهیم که از امکانات کمتر و محدودتری برخوردار بوده‌اند.

کد خبر 487057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.