رفع مشکلات ۱۰ ساله سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: موانع و مشکلات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بازپرداخت بخش عمده تسهیلات بانکی معوق پس از ۱۰ سال وقفه برطرف شد.

به گزارش ایمنا، سعید امیدی اظهار کرد: در راستای حل و فصل مشکلات و رفع موانع کاری و تضمین ادامه فعالیت سازمان همیاری شهرداری‌های استان، از دو سال گذشته «بازپرداخت مطالبات بانکی پس از ۱۰ سال وقفه» و ورود خسارت‌های سنگین ناشی از دیرکرد آنها در اولویت کاری قرار گرفته و اقدامات لازم در این راستا انجام شد.

وی افزود: موانع و مشکلات اقتصادی سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بازپرداخت بخش عمده تسهیلات بانکی معوق پس از ۱۰ سال وقفه رفع شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان تصریح کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی منسجم و برخلاف وجود موانع جدی حقوقی و مالی و در راستای حفظ حقوق سهامداران‌، تاکنون سه پرونده مطالبات معوق شامل تسهیلات اخذ شده از بانک‌های تجارت، ملی و یکی از پرونده‌های بانک صادرات به همراه اخذ حداکثر بخشودگی (به دلیل باز پرداخت یکجا و نقدی) تسویه حساب کامل شده‌اند و البته هنوز یکی از پرونده‌های مرتبط با وام بانک صادرات، در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تسهیلات دریافتی در سنوات گذشته به نام شرکت‌های زیر مجموعه، متأسفانه عملاً به هیچ نوع سرمایه‌گذاری یا کسب عایدی در آن مقطع زمانی تبدیل نشده و در ادامه نیز اصل وام، سود متعلقه و جرایم بانکی همگی به عنوان هزینه‌کرد و خسارت روزافزون به مجموعه تحمیل شده بود، ادامه داد: در این دوره کاری، با تأمین منابع مالی و بازپرداخت بخشی از آنها، بخش قابل توجهی از مشکلات و موانع کارکرد اقتصادی این سازمان که سهامداران آن ۲۱ شهرداری استان هستند، برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان اضافه کرد: عمده تسهیلات اعلامی مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه در سنوات گذشته بوده که نهایتاً پس از انحلال قانونی شرکت پدیده تجارت و با توجه به اینکه سهام دار اصلی آن، سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوده، عملاً و قانوناً مسؤولیت تسویه حساب و باز پرداخت بدهی‌ها به این سازمان منتقل شده است.

منبع: فارس

کد خبر 487051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.