سرمایه‌گذاری بزرگ پراگ بر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری

مدیران پراگ، پایتخت جمهوری چک، به زودی مبلغ ۱۴ میلیون یورو برای گسترش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری دریافت خواهند کرد تا به ترغیب هر چه بیشتر شهروندان به استفاده از این وسیله تردد پاک در شهر بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم پراگ در حال نزدیک شدن به روزهای گرم سال هستند که این امر بدون شک، آن‌ها را به طی کردن اوقات فراغت در بیرون از منزل گرایش خواهد داد. در همین راستا مقامات شهر تصمیم گرفته‌اند از طریق گسترش مسیرهای پیاده‌روی، تعداد بیشتری از شهروندان خود را به تردد پاک سوق دهند. برای این کار، دولت جمهوری چک قرار است مبلغ ۱۴ میلیون یورو، برابر با ۲۴۷ میلیون کرونای این کشور، در اختیار برنامه‌ریزان شهر قرار دهد تا از آن برای طراحی، توسعه و انجام مطالعات لازم در خصوص بهبود کیفیت زندگی دوچرخه‌سواران بهره گیرند.

سرمایه‌گذاری بزرگ پراگ بر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری

شهردار پراگ از تکمیل پروژه احداث ۲۱ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه‌سواری تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر داده و ادعا کرده در سال ۲۰۲۲ نیز، مسیری هشت کیلومتری به آن اضافه خواهد کرد. گزارشات حاکی است که طی چند سال اخیر، به ویژه در دوران کرونا، تعداد کاربران دوچرخه در سراسر پایتخت پراگ به طور چشمگیری افزایش یافته و همین امر احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری را به امری ضروری تبدیل کرده است. به ادعای شهردار، صرف هزینه لازم برای گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری بسیار حائز اهمیت است چرا که ترویج تردد سبز مزایایی به مراتب بیشتر از این بودجه‌ها برای شهر دارد.

در واقع، شهردار پراگ از طریق توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر می‌تواند امنیت و رفاه ساکنان را تامین کند. علاوه بر این در پی ترویج تردد سبز، آلودگی هوای پایتخت جمهوری چک به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و اثرات جزایر گرمایی در آن نیز به حداقل خواهد رسید. مهم‌تر از همه این که مردم با دوچرخه‌سواری می‌توانند به افزایش فعالیت جسمی خود کمک کنند و به رفاه جسمی و روحی دست یابند.

سرمایه‌گذاری بزرگ پراگ بر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری

کد خبر 487045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.