بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی شامل دبی، توکیو، شیکاگو، مادرید، پاریس و هنگ کنگ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارش سازمان ملل، تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۴۳ کلان شهر با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت روی سیاره زمین وجود خواهد داشت، بنابراین در صورتی که موضوع حمل و نقل عمومی در یک کلان شهر مورد بررسی و رسیدگی قرار نگیرد و مدرنیزه نشود، دسترسی به مقاصد مورد نظر شهروندان بسیار دشوار خواهد شد، آلودگی هوا و راه‌بندان افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر بعضی شهرهای دنیا دارای سیستم حمل و نقل مناسبی هستند، به طوری که استفاده از این خدمات رضایت کامل شهروندان را به همراه داشته است. در ادامه به معرفی و بررسی برترین شهرها در زمینه حمل و نقل عمومی می‌پردازیم:

دبی

از آنجایی که سالیانه افراد زیادی در سراسر دنیا به شهر دبی سفر می‌کنند، سیستم حمل و نقل باید پاسخگوی نیاز افراد باشد، این شهر ۲۷ میلیارد دلار به منظور توسعه زیرساخت‌های سیستم حمل و نقل در نظر گرفته است. شهر دبی علاوه بر کشتی، تراموا، مونوریل، اتوبوس و قطار، تاکسی‌هایی به شکل قایق‌های چوبی به طول حدود ۱۰ متر را در اختیار افراد قرار داده است، این تاکسی‌های دریایی عجیب جزء ارزان‌ترین روش‌های حمل و نقل عمومی به شمار می‌آیند و یک روش عالی برای دور ماندن از ترافیک شهری محسوب می‌شود.

بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

توکیو

سیستم حمل و نقل در شهر بزرگ و شلوغ توکیو بسیار کارآمد است و سالیانه تقریباً ۳.۵ میلیارد نفر را جا به جا می‌کند. ۸۰ درصد مشاغل و جمعیت شهر در یک کیلومتری ایستگاه‌های مترو یا قطار قرار دارند، بنابراین توکیو بهترین زیرساخت‌های ریلی را در نظر گرفته است. اصلی‌ترین راه حمل و نقل در توکیو از طریق قطار است، این سرویس با وجود ۱۵۸ خط، ۴۸ اپراتور، مسیر چهار هزار کیلومتری و تقریباً دو هزار ایستگاه گسترده‌ترین شبکه راه آهن شهری در جهان است و همچنان در حال گسترش است.

بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

شیکاگو

شیکاگو پس از نیویورک دومین سیستم حمل و نقل بزرگ ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر از سال ۲۰۱۳ تا کنون افزایش پیدا نکرده است. علاوه بر این، افراد معلول، پرسنل نظامی و سالمندان می‌توانند به منظور استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هزینه کمتری پرداخت کنند، یا حتی به صورت رایگان از خدمات آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر، ۱۰۰ درصد اتوبوس‌ها و ترامواهای برقی و ۷۰ درصد ایستگاه‌های مترو به آسانی قابل دسترس هستند، به نظر می‌رسد که تعداد اتوبوس‌های برقی در دسترس در حال افزایش است علاوه بر این، شیکاگو برای بهبود خدمات سیستم حمل و نقل عمومی از تکنولوژی استفاده کرده است به طوری که تقریباً ۲۰ برنامه در اختیار مسافران قرار گرفته است تا با استفاده از آن راحت‌تر به مقصد مورد نظر خود برسند و به نقشه دقیق مسیر دسترسی داشته باشند.

بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

مادرید

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید که شامل ۱۳ خط مترو، بیش از ۱۷۰ خط اتوبوس، سه خط تراموا و ۱۰ خط قطارهای محلی است، بسیار تمیز، سریع، امن، گسترده، مقرون به صرفه و کارآمد است. بیش از ۸۹ درصد جمعیت این شهر در فاصله یک کیلومتری ایستگاه‌های مترو و اتوبوس قرار دارند بنابراین دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی برای آن‌ها بسیار آسان است علاوه بر این ۶۰ درصد ایستگاه‌های مترو و ۱۰۰ درصد ایستگاه‌های اتوبوس دارای رمپ است و افراد با ویلچر می‌توانند به راحتی از این وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

پاریس

سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس به شهروندان کمک می‌کند زیبایی‌ها، هنر و فرهنگ این شهر را به آسانی مشاهده کنند و لذت ببرند. سیستم قطار این شهر تقریباً ۲۴ ساعت شبانه‌روز در خدمت مردم است، این سیستم با نصب بیش از ۴۰ هزار دوربین در ایستگاه‌های قطار به یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های حمل و نقل جهان تبدیل شده است علاوه بر این شبکه متروی پاریس یکی از قدیمی‌ترین متروهای اروپا است که تقریباً تمام سطح شهر را پوشش می‌دهد، متروی پاریس بسیار تمیز، کارآمد و ارزان است و یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر به شمار می‌رود همچنین تقریباً ۶۰ خط اتوبوس شهری در سرتاسر پاریس فعال است بنابراین افراد می‌توانند با انتخاب اتوبوس صحیح به مقصد مورد نظر خود بروند.

بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

هنگ کنگ

هنگ کنگ نیز یکی از شهرهایی است که برترین سیستم‌های حمل و نقل جهان را دارد به طوری که روزانه تقریباً ۵.۸ میلیون نفر از این سیستم استفاده می‌کنند، ۷۵ درصد جمعیت این شهر در فاصله یک کیلومتری ایستگاه‌های مترو ساکن هستند علاوه بر این بیشتر اتوبوس‌ها در هنگ کنگ دو طبقه و بعضی از آن‌ها دارای سیستم خنک کننده هستند و با قیمت مناسبی در دسترس شهروندان قرار گرفته‌اند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸۳ درصد مردم از وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ رضایت دارند.

بهترین شهرهای جهان برای حمل و نقل عمومی

کد خبر 487041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.