مشکلی در تامین بازار ماه رمضان وجود ندارد

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: مشکل جدی در فرآیند تامین وجود ندارد و همینطور کمبود خاصی گزارش نشده است. در مورد روغن، از برخی استان‌ها گزارشاتی به ما می‌رسد که انتظار تقویت میزان عرضه را دارند که دفتر برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار این موضوع را از طریق واحدهای تولیدی ذی‌ربط پیش می‌ برد.

به گزارش ایمنا، صدیف بیک‌زاده در مورد آخرین وضعیت تنظیم بازار ماه رمضان اظهار کرد: دستورالعمل‌ها برای توزیع کالای مشخص به سراسر کشور ابلاغ شده و در کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها رصد می‌شود. بخش‌های مختلف به ۶ منطقه تقسیم شده و با ستاد تنظیم بازار استان‌ها به طور روزانه از طریق ویدئو کنفرانس جلساتی برگزار می‌شود و مطالب مختلف مربوط به تنظیم بازار این کالاهای اساسی را مطرح می‌کنند تا ستاد تنظیم بازار کشور تصمیمات لازم را بگیرد.

وی افزود: روغن، برنج، شکر، گوشت قرمز و… کالاهایی هستند که در ماه رمضان میزان تقاضای آنها زیاد می‌شود اگر نیاز باشد که یکی از این کالاها تقویت شود، حتماً در این مورد اقدام می‌شود. نظارت بر توزیع نیز در قالب طرح نظارتی از طرف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در حال انجام است که سازمان حمایت روزانه نتایج آنها روزانه منتشر می‌کند.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: ممکن است میزان تقاضا در یک استان از میزان پیش‌بینی شده بیشتر باشد. برای اقلام پروتئینی از طریق موجودی انبار شرکت پشتیبانی امور دام و برای روغن نباتی، شکر و برنج از طریق موجودی انبار شرکت بازرگانی دولتی ایران که در سراسر کشور نمایندگی دارند، بازار متعادل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل جدی در فرآیند تأمین وجود ندارد و همینطور کمبود خاصی گزارش نشده است. در مورد روغن از برخی استان‌ها گزارشاتی به ما می‌رسد که انتظار تقویت میزان عرضه را دارند و دفتر برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار این موضوع را از طریق واحدهای تولیدی ذی‌ربط پیش می‌برند.

این مسئول با اشاره به زمان مورد نیاز برای تأمین میزان تقاضای بیش از برنامه‌ریزی در استان‌ها گفت: برنامه کلی به استان‌ها اعلام می‌شود اما این برنامه قابل انعطاف است. اگر میزان تقاضا در یک استان بیشتر از این برنامه باشد از طرقی که پیش از این گفتم طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت تأمین می‌شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 487038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.