استقلال - الاهلی عربستان/ مصاف با ضعیف‌ترین الاهلی ممکن!

استقلال در نخستین ساعات بامداد فردا(جمعه) در زمین شماره دو ورزشگاه ملک عبدالله مقابل الاهلی عربستان صف‌آرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ۴۵ دقیقه بامداد فردا جمعه - ۲۷ فروردین ماه - در جده به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت. این نخستین دیدار آبی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ خواهد بود و باید با میزبان گروهشان بر سر سه امتیاز این مسابقه پیکار کنند.

مجیدی و تکمیل ماجراجویی فصل قبل در قاره کهن

آبی‌پوشان پایتخت که با آمدن فرهاد مجیدی به روند رو به رشد و نسبتاً ثابتی در لیگ دست یافته‌اند، حالا به همراه این سرمربی به دنبال سرانجام بخشیدن بر ماجراجویی نیمه تمام آسیایی شان هستند. سال گذشته نیز فرهاد در نزدیکی لیگ قهرمانان سکان هدایت استقلال را بر عهده گرفت و با نمایشی دل پذیر در پلی‌آف، جواز حضور در دور گروهی را به دست آورد.

استقلال - الاهلی عربستان/ مصاف با ضعیف‌ترین الاهلی ممکن!

با این حال شیوع کرونا موجب شد تا فرهاد تنها در دو مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان تیمش را هدایت کند و در واقع با از سرگیری رقابت‌ها در شهریور ماه، مجیدی دیگر در سمت مربیگری استقلال حضور نداشت و دستیارش یعنی مجید نامجو مطلق با کاروان آبی‌پوشان به قطر سفر کرد. حالا اما مجیدی دوباره بازگشته تا افتخارات آسیا دوران بازی را این بار به عنوان سرمربی تکرار کند.

نگرانی استقلالی‌ها از تغییر استادیوم بازی‌ها تا فاصله دور هتل تا زمین تمرین

کاروان استقلال اگر چه در ابتدا با استقبال گرم عربستانی‌ها وارد جده شد ولی این روزها در این بندر دریای سرخ با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اردوی استقلال، زمین تمرین این تیم در عربستان است. مسئولان فدراسیون عربستان بلافاصله پس از ورود استقلالی‌ها، زمین تمرین مشترکی با تیمی دیگر را در اختیارشان قرار دادند که با اعتراض این باشگاه تهرانی همراه شد به همین دلیل عربستانی‌ها زمین اختصاصی دیگری را به فرهاد و شاگردانش سپردند اما نکته مهم در این خصوص فاصله یک ساعته هتل محل اقامت آبی‌پوشان با این زمین تمرین است.

استقلال - الاهلی عربستان/ مصاف با ضعیف‌ترین الاهلی ممکن!

از سوی دیگر تغییر محل برگزاری دیدارهای گروه، موجب نگرانی استقلال و سایر تیم‌های این گروه شده است. هر چند شهر جده و باشگاه الاهلی استادیوم مدرن ملک عبدالله را در اختیار دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را به عنوان میزبان گروه C اعلام کرده بود اما حالا مسئولان عربستانی با بهانه تعمیرات در این ورزشگاه، بازی‌ها را به زمین شماره دو مجموعه ملک عبدالله منتقل کرده‌اند که گفته می‌شود از چمن بلند با وضعیت نامناسبی برخوردار است. استقلالی‌ها گمان می‌کنند که شاید تغییر استادیوم محل برگزاری مسابقات، حربه‌ای از سوی عربستانی‌ها باشد.

الاهلی در ضعیف‌ترین وضعیت

الاهلی این روزها حال و روز مناسبی ندارد و نمی‌توان قدرتش را با الاهلی همیشگی‌ مقایسه کرد. سفید و سبزپوشان جده شش مسابقه اخیرشان در لیگ عربستان را با شکست پشت سر گذاشته و ۱۷ گل در این شش دیدار دریافت کرده‌اند. با این نتایج الاهلی در پایان هفته بیست و پنجم لیگ شانزده تیمه عربستان، در رده هفتم جا خوش کرده است. البته اضافه شدن عمر السوما، مهاجم سوری مقابل استقلال پس از چند هفته دوری از رقابت‌ها به خاطر مصدومیتی در فیفا دی اخیر با آن مواجه شد می‌تواند در عملکرد الاهلی مؤثر باشد.

استقلال تاکنون ۳۰ بار مقابل رقبای عربستانی به میدان رفته‌ است که قدم به قدم در تعداد برد و باخت با نمایندگان این کشور پیش رفته‌ است. آن‌ها ۱۳ بار تیم‌های سعودی را مغلوب کرده‌اند و همین تعداد بار نیز طعم تلخ شکست را چشیده‌اند و ۴ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده‌ است.

استقلال - الاهلی عربستان/ مصاف با ضعیف‌ترین الاهلی ممکن!

عملکرد استقلال مقابل عربستانی‌ها و الاهلی

به علاوه آبی‌ها تاکنون چهار مرتبه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با الاهلی دیدار کرده‌اند که سه پیروزی و یک شکست سهم نماینده فوتبال کشورمان بوده است. الاهلی فصل گذشته نیز با استقلال همگروه بود که علیرغم برد در کویت با نپذیرفتن گل سالم مطهری از سوی کمک داور، در دیدار برگشت سه بر صفر مغلوب استقلال شد تا آنها را به جای الشرطه به دور حذفی بفرستد. از نکات قابل توجه دیگر مصاف قدیمی دو تیم، دبل فرهاد مجیدی سرمربی کنونی باشگاه ایرانی در بازی دو تیم در عربستان است.

کد خبر 487031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.