بازی مرگبار کودک ۵ ساله با اسلحه

کشف ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری اراذل و اوباش، متلاشی شدن ۵ باند سرقت کابل‌های برق، بازی مرگبار کودک با اسحله، بازداشت قاتل فراری، دستگیری سارقان منزل و تصادف مرگبار را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تهران از کشف ۴۵۰ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد.

وی افزود: در گشت زنی‌های انتظامی کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی به دو دستگاه خودروی کامیونت در محدوده «باقر شهر» مشکوک و دستور توقف آن‌ها را صادر و در بررسی‌ها مشخص شد که خودروها حامل مقدار فراوانی پارچه‌های قاچاق هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تهران با اشاره به دستگیری رانندگان خودروها افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان پارچه‌ها را از یک انبار کالا در جنوب تهران بارگیری و قصد انتقال آن را به بازار تهران داشتند، همچنین مقادیر فراوان دیگری از پارچه‌های قاچاق در داخل انبار دپو و جمع‌آوری شده است.

ولی پور گودرزی خاطرنشان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت مالک انبار شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاهان به نشانی انبار کالا اعزام و در بازدید از این مکان مقادیر دیگری از پارچه‌های قاچاق کشف و مالک انبار به قاچاق بودن کالاهای کشف شده معترف شد.

دستگیری اراذل و اوباش

محمدرضا یاری، فرمانده انتظامی اسلام آباد غرب از دستگیری دو تن از اراذل و اوباش این شهرستان توسط پلیس امنیت عمومی که با عربده‌کشی و قدرت‌نمایی توسط سلاح سرد باعث اخلال در نظم عمومی شده بودند، خبر داد.

وی افزود: این اراذل و اوباش همچنین با سلاح سرد و در ادامه رفتار مجرمانه خود دو نفر از شهروندان اسلام آبادی را نیز زخمی کرده بودند.

فرمانده انتظامی اسلام آباد غرب با بیان اینکه از افراد دستگیر شده، دو تیغه شمشیر کشف و یک دستگاه خودرو توقیف شده است، گفت: آن‌ها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم معرفی شدند.

متلاشی شدن ۵ باند سرقت کابل‌های برق

قدرت آقاپور، فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اشاره به سرقت سیم‌های برق در روستاها اظهار کرد: پنج باند سرقت سیم و کابل برق در روستاهای اهر متلاشی شد.

وی افزود: سال گذشته چندین فقره سرقت احشام در روستاهای اهر داشتیم که با کار اطلاعاتی؛ موفق به دستگیری سارقین غیربومی احشام روستاییان با بیش از ۲۵ فقره سرقت شدیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: عمدتاً این سارقان در خارج از استان آذربایجان‌شرقی سکونت داشتند که با همکاری دستگاه قضائی؛ سارقان را خارج از حوزه استحفاظی استان دستگیر و به شهرستان اهر بازگردانیم.

آقاپور با اشاره به اینکه با همکاری روستاییان و کار اطلاعاتی توانستیم پنج باند سرقت سیم کابل‌های برق را شناسایی و متلاشی کنیم، گفت: این در حالی بود که از برخی باندهای سرقت تا یک هزار و ۵۰۰ متر سیم کابل برق کشف کنیم و این موفقیت با همکاری روستاییان میسر شد به طوری که فردی به روشنایی روستاییان رحم نمی‌کند در واقع به هیچ چیز رحم نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون همکاری اهالی روستاها در خصوص شناسایی و دستگیری سارقین خانه‌باغ‌ها، خودرو یا اموال دولتی همکاری بی‌نظیری با نیروی انتظامی شهرستان اهر داشتند از این‌رو انتظار داریم تا این همکاری‌ها مستمراً تداوم داشته باشد.

بازی مرگبار کودک ۵ ساله با اسلحه

حجت سفیدپوست، فرمانده انتظامی ایذه گفت: کودک پنج ساله‌ای در ایذه بر اثر شلیک گلوله تفنگ شکاری و هنگام بازی با آن جان باخت. دو کودک با اسلحه شکاری دایی خود که مسلح بود مشغول بازی بودند.

وی افزود: هنگام بازی با اسلحه شکاری، یکی از کودکان به طرف کودک پنج ساله شلیک و آن را مجروح کرد و در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی ایذه ادامه داد: در پی وقوع قتل کودک پنج ساله مأموران پلیس آگاهی، دایی مقتول را به اتهام نگهداری سلاح غیرمجاز دستگیر و یک قبضه سلاح وینچستر شکاری به کار رفته در جرم از وی کشف و ضارب نیز دستگیر شد.

سفیدپوست خاطرنشان کرد: با توجه به تکرار حوادث این چنینی از مردم تقاضا می‌شود از نگهداری اسلحه‌های غیرمجاز خودداری کنند تا شاهد این قبیل حوادث ناگوار نباشیم.

دستگیری قاتل فراری

عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد از شناسایی و دستگیری قاتل فراری در اردکان خبر داد و اظهار کرد: این فرد مرتکب قتل یک مرد ۴۲ ساله اردکانی شده بود.

وی افزود: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فقدان مرد ۴۲ ساله اردکانی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان یزد تاکید کرد: کارآگاه پلیس آگاهی اردکان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی به یک نفر مشکوک و پس از انجام تحقیقات لازم متوجه شدند وی که فردی غیربومی است از اردکان متواری شده است.

بهدانی فرد ادامه داد: مأموران پلیس با درایت و تیزهوشی و با استفاده از شگردهای پلیسی؛ متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت در کرمان شناسایی کردند و پس از اخذ نیابت قضائی و با همکاری پلیس آن استان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به یزد انتقال دادند.

دستگیری سارقان منزل

علیرضا حسینعلی زاده، فرمانده انتظامی شهرستان خواف از دستگیری دو متهم به سرقت از لوازم منازل و اعتراف آنها به ده فقره سرقت خبر داد.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۲ عطار شهر رود خواف پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند، دو متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خواف با تاکید بر تلاش شبانه روزی مأموران ناجا برای آرامش و امنیت مردم، گفت: متهمان ابتدا منکر هرگونه سرقت بوده ولی در مواجهه با مستندات پلیس به ۱۰ فقره سرقت از منازل اعتراف کرده که بخشی از لوازم سرقتی که ارزشی حدود یک میلیارد و صد میلیون ریال داشت از محل اختفای آنان کشف شد.

حسینعلی زاده خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند

مرگ دو کودک در تصادفی هولناک

حادثه‌ای مرگبار در کرمان سبب کشته شدن یک زن و ۲ کودکش شد، در این حادثه پژو در محور ماهان به کرمان واژگون شد و ۳ کشته و ۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

سید محمد صابری، رئیس مرکز اورژانس کرمان در این زمینه گفت: مصدومان شامل ۵ مرد و یک زن، ۵ کودک بودند و افراد جان باخته شامل یک زن، یک کودک و یک نوزاد هستند.

وی افزود: تمامی سرنشینان این خودرو تبعه افغانستان بودند و علت حادثه در دست بررسی است.‌

کد خبر 486975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    متاسفانه وجود اتومبیل هایی (معمولا پژو ۴۰۵ )که به شکل غیرقانونی اتباع غیر مجاز افغانستان را در محورهای استان کرمان جابجا میکنند علاوه بر به خطر انداختن جان آنها باعث ناامنی جاده برای سایرین می شود و در طی ۱۵ سالی که شاهد تردد آنها هستم هیچکاه هیج خبری برای توقف این پدیده مرگ آفرین نشنیده ام