دعوت از شهردار اصفهان برای حضور در فستیوال فرهنگی گیونگ‌جو

شهردار گیونگ‌جو از شهردار اصفهان برای حضور در فستیوال فرهنگی این شهر که سال آینده برگزار می‌شود، دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جو ناک‌یونگ امروز _چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ _ در دیداری آنلاین با شهردار اصفهان، اظهار کرد: بسیار مایل هستم در ارتباط با اقدامات شهرداری اصفهان در شرایط شیوع ویروس کرونا اطلاعاتی کسب کنم.

وی افزود: همچنین تمایل داریم همکاری‌های بین دو شهر اصفهان و گیونگ‌جو با قوت ادامه پیدا کند و حتی قوی‌تر استمرار یابد.

شهردار گیونگ‌جو تصریح کرد: به خوبی می‌دانیم که اصفهان، گذشته و تمدن تاریخی مهمی داشته و سال‌ها پایتخت کشور ایران بوده است، البته شهر گیونگ‌جو نیز پیشینه تاریخی خوبی دارد و از زمان‌های بسیار قدیم و در چندین دوره پایتخت امپراطوری‌های پرشیا و شیلا بوده است.

وی تاکید کرد: وجود مقبره‌های تاریخی ادوار مختلف در شهر گیونگ‌جو شباهت‌هایی با همین ویژگی در اصفهان دارد که با توجه به این پیشینه‌ها و قدمت‌های تاریخی و تشابهات فرهنگی تاکید بر ادامه روابط و همکاری بین دو شهر داریم.

جو ناک‌یونگ با بیان اینکه در حال حاضر افراد مدرن نیز طالب پیشینه شهر گیونگ‌جو هستند، گفت: توجه به بسیاری از مناسبات مشترک بین دو شهر اصفهان و گیونگ‌جو همچنین آثار تاریخی حفظ شده آنها می‌تواند رابطه خوبی را بین دو شهر برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه کلید آغاز رابطه دو شهر اصفهان و گیونگ‌جو از سال ۲۰۱۳ زده شده است، اظهار کرد: پیشینه فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی می‌تواند این روابط را گسترش داده و تعمیق بخشد.

شهردار گیونگ‌جو با اشاره به برگزاری فستیوال سال آینده این شهر در زمینه‌های فرهنگی، از شهردار اصفهان دعوت کرد تا در صورت تمایل در این فستیوال حضور یابد تا در راستای افزایش مراودات و تبادل تجربیات دو شهر گام‌های خوبی برداشته شود.

کد خبر 486960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.