عراقچی با نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی دیدار کرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایمنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در وین برگزار شد، طرفین در خصوص وضعیت گفت‌وگوهای ایران و ۱+۴ بحث و تبادل نظر کردند.

در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام، رایزنی‌های هیأت ایرانی با دیگر هیأت‌ها ادامه دارد.

عصر سه شنبه (۲۴ فروردین ۱۴۰۰) هم وانگ گون رئیس هیأت چینی با حضور در محل اقامت سید عباس عراقچی با وی دیدار کردند. دو طرف آخرین وضعیت گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در ارتباط با برجام و مسائل هسته‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

هجدهمین دور از نشست‌های کمیسیون مشترک برجام از روز ۱۳ فروردین ماه جاری به صورت برخط با مشارکت معاونان سیاسی ایران و کشورهای ۱+۴ برگزار شد. نمایندگان کشورها در نشست ۱۳ فروردین تصمیم گرفتند ادامه گفت‌وگوها به صورت حضوری در وین برگزار شود.

در حال حاضر دو کارگروه رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به طور موازی در حال تدوین اقدامات لازم هستند. در نشست روز جمعه تصمیم گرفته شد نمایندگان به پایتخت‌های خود برگردند و از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه مذاکرات را در وین ادامه دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 486954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.