اهمیت بازتعریف عدالت اجتماعی در حیطه مدیریت شهری قم

شهردار قم گفت: عدالت اجتماعی در مدیریت شهری نیاز به بررسی‌های مجدد و بازتعریف شاخص‌های خود دارد.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت توجه به مسئله عدالت اجتماعی در توزیع منابع مالی میان مناطق شهرداری قم، اظهار کرد: مسئله عدالت اجتماعی و توزیع منابع در حیطه مدیریت شهری حساسیت‌ها و الزامات ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در حیطه مدیریت شهری نیاز به بازتعریف شاخص‌ها دارد، افزود: در این مسیر قطعاً به مناطق کم برخوردار باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، اما در عین حال نباید الزامات مدیریت دیگر مناطق را فراموش کرد.

شهردار قم ادامه داد: مجموع منابع نقدی شهرداری قم در سال گذشته هزار و ۳۹ میلیارد تومان بوده است و امسال ۳۰ درصد به این رقم اضافه خواهیم کرد تا به هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برسد.

وی افزایش ۳۰ درصدی منابع نقدی را با توجه به روند صدور پروانه ساختمانی در سال جاری دارای رشد منطقی دانست و گفت: از طرفی با توجه به پایین آمدن سقف بودجه مصوب نسبت به بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰ باید مراقب باشیم تا منابع مالی غیر نقدی مورد بی توجهی قرار نگیرد.

سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت مالی مناطق شهرداری در سال گذشته افزود: در منطقه یک نسبت مصارف به منابع مالی ۷۰ درصد است یعنی این منطقه ۳۰ درصد درآمدهای خود در سال را بابت تنظیم عدالت در مناطق هشتگانه و مدیریت یکپارچه به شهرداری داده است.

وی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع مالی در منطقه دو شهرداری قم به ۲۷۴ درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: این عدد نشان می‌دهد این منطقه شهرداری ۱۷۴ درصد هزینه‌های خود را از منابع مالی شهرداری مرکز تأمین کرده است.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری منطقه سه ۷۳ درصد منابع خود را از مرکز گرفته است، اظهار کرد: انتظار داریم که این منطقه روی پای خودش بایستد.

به گفته سقائیان نژاد، منطقه چهار شهرداری قم در سال گذشته ۶۶ درصد منابع مالی خود را به شهرداری مرکز واگذار کرده و منطقه پنج شهرداری قم نیز ۱۲ درصد منابع مالی‌اش را به حساب شهرداری مرکز واریز کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه شش سال گذشته به مقدار ۱۱۲ درصد از مرکز کمک گرفته است، اظهار کرد: منطقه هفت ۹۳ درصد از مرکز در سال گذشته کمک گرفته که البته در این موضوع هزینه‌های ناشی از تملک پروژه فاز پنج عمار یاسر اثر داشته است.

به گفته شهردار قم منطقه هشت شهرداری یعنی پردیسان هم برای اداره منطقه به میزان ۶۱ درصد از بودجه‌های شهرداری مرکز استفاده کرده است.

کد خبر 486942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.