بودجه ۱.۸ میلیارد تومانی بهسازی بازار کهنه

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم از سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد تومانی شهرداری برای بهسازی بازار کهنه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی سبحانی‌ثابت، با اشاره به آخرین وضعیت بازار کهنه قم اظهار کرد: از حدود سه سال قبل پیگیری‌هایی انجام دادیم و جلساتی با اهالی و کسبه این بازار داشتیم و موافقت آنها برای کف‌سازی و بهسازی بازار کهنه گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه پس از این توافق جلساتی با سازمان میراث فرهنگی داشتیم تا اعتباری از طریق دولت برای سقف بازار کهنه اختصاص یابد افزود: شهرداری نیز از طریق سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر مباحث زیرساختی و کف‌سازی و بهسازی جداره را انجام دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با بیان اینکه شهرداری از طریق ماده ۳۱ پیمان این پروژه را منعقد کرده است تصریح کرد: کار کف‌سازی بازار کهنه آغاز شده و پس از کف‌سازی، اجرای سقف پروژه از طریق سازمان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری حدود ۱.۸ میلیارد تومان برای کف‌سازی پروژه اختصاص داده و پس از اجرای سقف جداره‌سازی پروژه نیز با مشارکت اهالی اجرا خواهد شد.

سبحانی گفت: به زودی ورودی‌های بازار کهنه مسدود خواهد شد تا تردد خودرو در محدوده نداشته باشیم تا خدشه‌ای به امکانات و زیرساخت‌هایی که در حال ایجاد است وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما تبدیل بازار کهنه به بازار صنایع دستی و قطب اقتصادی شهر قم است افزود: برنامه داریم در این محل که فضای گردشگری هم خواهد بود محصولات سنتی و صنایع دستی عرضه شود.

کد خبر 486937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.