تبدیل پسماندهای شهری به اقلام مصرفی در هلند

گروهی از خلاقان هلندی در کلانشهر اوترخت از پسماندهای شهری برای ساخت اقلام مصرفی نظیر صابون و چایی بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متأسفانه در اغلب نقاط دنیا پسماندهای مواد غذایی نظیر تفاله‌های چایی، قهوه و دیگر خوراکی‌ها بی‌هدف به سطل‌ها و سپس دفن‌گاه‌های زباله منتقل می‌شود حال آن که با کمی خلاقیت می‌توان از این مواد بیشترین بهره را برد. در حال حاضر، تفکیک مواد غذایی از سایر زباله‌های خانگی در بعضی از شهرهای جهان به شکل قانون درآمده و ساکنان چنین مناطقی موظفند فرآیند جداسازی را به درستی انجام دهند. البته پاداش‌های مختلفی برای مردمی در نظر گرفته می‌شود که مواد غذایی را از سایر زباله‌ها جدا می‌کنند به عنوان مثال افراد به ازای تحویل مواد غذایی پسماند به ایستگاه‌های مخصوص، می‌توانند اقلامی نظیر مواد شوینده تحویل بگیرند.

تبدیل پسماندهای شهری به اقلام مصرفی در هلند

گروهی از خلاقان هلندی نیز به جمع‌آوری ضایعات مواد غذایی در شهر اوترخت و تبدیل آن‌ها به اقلام مورد استفاده شهروندان پرداخته‌اند تا از این طریق، میزان انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از این مواد را به حداقل برسانند. این افراد با همکاری سایر کارآفرینان و داوطلبان مواد پسماند را از سایر ضایعات تفکیک کرده و از آن‌ها موادی مانند قهوه، چایی، نان، صابون و حتی نوشیدنی‌ها تولید می‌کنند. البته بخش اعظم این ضایعات به صورت بسته‌بندی‌ شده از کمپانی‌ها، سوپرمارکت‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها تحویل گرفته می‌شود و سایر مواد غذایی پسماند را نیز شهروندان اوترخت به صورت داوطلبانه به خلاقان شهر ارائه می‌دهند.

این گروه خلاق هلندی با شبکه‌ای از شرکای دیگر نیز همکاری کرده و آن‌ها را در فرآیند پاکسازی پسماندها و تبدیل آن‌ها به کمپوست و اقلام مصرفی مردم سهیم کرده‌اند. جالب است بدانید که آن گروه از مواد غذایی پسماندی که امکان تبدیل آن‌ها به اقلام مصرفی نامبرده وجود ندارد، به عنوان خوراک حیوانات استفاده می‌شود.

تبدیل پسماندهای شهری به اقلام مصرفی در هلند

کد خبر 486919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.