۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
آغاز جنبش تردد سبز در میلان

کلانشهر میلان در ایتالیا یکی از نقاط کشور با بیشترین مالکیت خودرو در قاره اروپا به شمار می‌رود که همین امر آلودگی ترافیکی و هوا را برای آن در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد میلان نیز مانند مدیران بسیاری از شهرهای جهان به جنبش ایجاد خیابان‌های باز پیوسته و در نظر دارند ۳۵ کیلومتر از این فضاهای عمومی را به مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تبدیل کنند. این اقدام در نتیجه همکاری بین آژانس پویایی و محیط زیست ایتالیا با گروهی از نوآوران فرانسوی صورت خواهد گرفت که در نهایت مردم می‌توانند از طریق یک دستگاه دیجیتالی به تمام خدمات تردد در یک مسیر واحد دسترسی داشته باشند.

پیش از این، اتحادیه اروپا از مقامات کشورهای مختلف قاره خواسته بود تمام اقدامات لازم را جهت به صفر رساندن انتشار کربن ناشی تردد از وسایل حمل و نقل شهری به کار گیرند و کیفیت هوا را بهبود بخشند. البته اتحادیه اروپا از کمک‌های مالی خود برای پوشش این اقدامات نیز خبر داده و ادعا کرده که تا پایان پروژه‌هایی که در این خصوص پیاده می‌شود، دولت‌ها را مورد حمایت قرار خواهد داد.

در همین راستا، یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری فرانسه به نام Vianova در اکتبر ۲۰۲۰، مبلغ ۴۵ هزار یورو از اتحادیه اروپا دریافت کرد تا برای کلانشهر میلان یک دستگاه دیجیتالی کاربردی طراحی و ایجاد کند. کارکنان این شرکت نیز در مرحله آزمایشی به همکاری با ۱۷ اپراتور حمل و نقل پرداختند تا دستگاه خود را در یکی از خیابان‌های شهر مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهند.

مردم میلان پس از پیاده‌سازی کامل طرح فوق می‌توانند به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده و سفر خود در داخل و اطراف شهر طراحی کنند. بدیهی است که تمام سفرها به شیوه‌های سبز صورت خواهد گرفت تا انتشار کربن ناشی از تردد به صفر برسد.

آغاز جنبش تردد سبز در میلان

کد خبر 486901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.