چه بازیکنان ایرانی به چلسی گل زده‌اند؟ + فیلم

تاکنون سه ایرانی با پیراهن تیم‌های مختلف توانسته‌اند قفل دروازه آبی‌های لندنی را بشکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیچی برگردان تماشایی شب گذشته مهدی طارمی، نخستین گلزنی یک لژیونر ایرانی مقابل چلسی نبود و پیش از آن چهار ایرانی دیگر نیز به این مهم دست یافته بودند. از دو گل علی دایی در دور گروهی لیگ قهرمانان ۱۹۹۹-۲۰۰۰ با پیراهن هرتا گرفته تا دو گل دیوانه کننده علیرضا و مهدی، چلسی را به رقیبی خوش یمن برای فوتبالیست‌ها کشورمان بدل کرده است.

ثبت نخستین گل ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان

نخستین بار علی دایی همراه با هرتابرلین در گروه H لیگ قهرمانان ۱۹۹۹-۲۰۰۰ با گالاتاسرای و چلسی همگروه بود. دیدار رفت هرتا مقابل چلسی در حالی که در ورزشگاه المپیک برلین آغاز شد، دایی تنها به دو دقیقه زمان نیاز داشت تا با ضربه سری تماشایی گلر چلسی را مغلوب خود کرده و به اولین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان بدل شود. دقیقه ۶۹ توپ‌ربایی ماهرانه دایی از مدافع چلسی و ضربه دقیق او باعث شد تا تک گل فرانک لبوف بی‌اثر شده و مهاجم ایرانی، زمینه‌ساز برد سه بر یک هرتا مقابل آبی‌های لندنی شود.

چه بازیکنان ایرانی به چلسی گل زده اند؟ + فیلم

معجزه علیرضا در خانه

بیست سال بعد، علیرضا جهانبخش در هفته بیست و یکم فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به عنوان یار تعویضی در دیدار مقابل چلسی پا به میدان گذشت. جهانبخش که پس از مدت‌ها حضور در لیگ جزیره تنها چند روز پیش از این مسابقه حساس موفق به ثبت نخستین گل خود در انگلیس شده بود، دست به کار بزرگی زد و در دقیقه ۸۴ با برگردانی تماشایی دروازه گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ این باشگاه لندنی یعنی کپا آریزابالاگا را بگشاید. برایتون با این گل جهانبخش توانست به یک امتیاز ارزشمند خانگی دست یابد.

چه بازیکنان ایرانی به چلسی گل زده اند؟ + فیلم

به گزارش ایمنا، با گل دیدنی مهدی طارمی در دیدار شب گذشته، حالا او سومین لژیونر نام گرفت که توانسته دروازه شیرهای لندنی را بگشاید؛ گلی که از آن به عنوان یکی از شانس‌های کسب جایزه پوشکاش یاد می‌شود. چهار گل لژیونرهای ایرانی مقابل چلسی را می‌توانید در فیلم زیر مشاهده کنید:

کد خبر 486888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.