«چشم شهر» گره‌های ترافیکی اردبیل را باز می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد مرکز مانیتورینگ قراردادی منعقد کرده و این طرح در دستور شورا قرار گرفته است.

حبیب فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ترافیک به معضلی اساسی برای ساکنان اردبیل تبدیل شده و در بعضی ساعات با شروع ترافیک و ایجاد راه‌بندان، وضعیت خیابان‌های پر تردد شهر به بن بست کشیده می‌شود.

وی افزود: رشد جمعیت و افزایش بی رویه تعداد خودروها در خیابان‌های کم‌عرض شهر باعث تشدید این مشکلات و ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود به همین علت کارشناسان ترافیک، مرکز کنترل ترافیک یا مانیتورینگ را به «چشم شهر» یاد می‌کنند که نیاز مهم شهرهای پر جمعیت به ویژه اردبیل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در این راستا با دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد مرکز مانیتورینگ در شهرداری قراردادی منعقد شده و شهرداری پس از عقد این تفاهم‌نامه لایحه آن را برای بررسی به شورای شهر ارائه داد که در دستور کار کمیسیون حمل و نقل قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر با اشاره به مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه تصریح کرد: صدور مجوز و تصویب الگوی پیوسته تفاهم نامه، مطالعه، طراحی، اجرا، پشتیبانی و نگهداری مرکز مانیتورینگ و راه‌اندازی سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف از جمله موارد ویژه این قرارداد بود.

توسعه متوازن هدف اصلی بودجه ۱۴۰۰ اردبیل

فتحی گفت: هنگامی که صحبت از توسعه متوازن می‌کنیم، تنها یک کلمه است و زمانی این توسعه متوازن می‌تواند محوریت پیدا کند که بتوانیم در عمل آن را نشان دهیم.

وی با اشاره به بودجه ۸۵۵ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری اردبیل، ادامه داد: این بودجه در بخش‌های عمرانی شهر به نحوی تقسیم شده که برای هر یک از مناطق پنج‌گانه شهر، اقدامات و تصمیمات دقیق و به صورت یک سطح انجام شود.

فتحی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های بودجه سال جاری، تخصیص ۳۳ میلیارد تومان اعتبار جداگانه برای اجرای طرح‌های مختلف شهری در مناطق با هدف توسعه متوازن است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل خاطر نشان کرد: شورای شهر و شهرداری باید با توانی مضاعف‌تر برای خدمت رسانی حاضر شود و متناسب با وضعیت اقتصادی نامناسب جامعه، حل مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به طرح شهروند نمونه در اردبیل اظهار کرد: در اواخر سال ۹۹ با بررسی و انجام مطالعات در زمینه طرح شهروند نمونه در یکی از جلسات علنی شورای اسلامی شهر، شهرداری مکلف شد تا با ارائه الگوها و معیارهای متناسب، شهروند نمونه انتخاب و معرفی شود.

وی افزود: لایحه انتخاب شهروند نمونه با هدف بررسی، معرفی و تقدیر از شهروندانی تدوین شد که رفتارهای اجتماعی آنها می‌تواند به عنوان الگویی مناسب و قابل اجرا برای شهروندان باشد.

کد خبر 486852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.