کاشت بیش از ۵ هزار درخت و درختچه در پروژه سردار شهید سلیمانی

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با تلاش شبانه‌روزی بخش‌های مختلف شهرداری پروژه بزرگ پل‌های سردار شهید سلیمانی در زمانی سریع‌تر از برنامه زمان‌بندی شده به پایان رسید و در دسترس شهروندان قرار گرفت و با مساعد شدن شرایط کرونایی به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تاکید مجدد در خصوص اهمیت اجرای پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی، اظهار کرد: احداث این پروژه حرکت بسیار خوبی بوده که می‌تواند نقش بسیار مناسبی در توسعه و عمران منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان همچنین شهر اصفهان داشته باشد و با توجه به تردد بسیار زیاد از آن از شرق کشور و شرق استان همچنین نقش ترانزیتی آن به عنوان یکی از مبادی مهم ورودی شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

وی به احداث فضای سبز مجموعه پل‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: هدف فعالیت‌های شهرداری اصفهان در خصوص فضای سبز حفظ سرانه فضای سبز متناسب با رشد جمعیت است در همین ارتباط طی سه سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ هکتار زمین توسط مدیریت شهری به فضای سبز شهر اصفهان اضافه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: عملیات خاکبرداری و خاکریزی جهت احداث فضای سبز در قالب نخاله کشی، تسطیح و آماده سازی بستر کاشت و توسعه فضای سبز و با هدف زیباسازی چهره شهر و به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به وسعت اراضی محدوده پل‌های شهید سلیمانی به منظور ایجاد فضای سبز مناسب بیش از ده هزار مترمکعب خاکبرداری و بیش از ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکریزی شده است.

امیری با اشاره به توسعه سطحی در این مجموعه، گفت: ۶۰ هزار مترمربع توسعه سطحی انجام شده است، همچنین اجرایی شدن کاشت پنج هزار و ۸۰۰ اصله درخت و درختچه و کاشت بیش از ۵۵۰۰ مترمربع باغچه گل‌های دائمی از دیگر اقدامات در این پروژه عظیم است.

وی در خصوص چگونگی تأمین آب مورد نیاز فضای سبز، تصریح کرد: جهت تأمین منابع آب با توجه به اقلیم شهر اصفهان و شرایط خشکسالی و فصلی بودن رودخانه زاینده رود اقدامات بسیار خوبی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بالغ بر یکصد میلیارد تومان سالانه جهت تأمین منابع آب و تبدیل آب‌های خاکستری به آب تصفیه شده مناسب فضای سبز شهرداری اصفهان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در کشور کمتر شهرداری توانسته است از ظرفیت پساب جهت تأمین منابع آبی فضای سبز استفاده کند و در حال حاضر از ۸۵ کیلومتر خط انتقال و کلکتور طراحی شده ۷۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

امیری به نحوه آبیاری فضای سبز پروژه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای این پروژه دو هزار و ۵۰۰ متر طول لوله‌کشی شبکه توزیع شده است و بیش از ۳۵ هزار مترمربع لوله‌کشی تحت فشار (قطره‌ای) اجرایی شده است.
 

کد خبر 486851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.