آیا زندگی شهری به دوران قبل از کرونا بازمی‌گردد؟

تحقیقات انجام شده توسط مجمع اقتصاد جهانی حاکی است که اغلب مردم جهان انتظار دارند طی ۱۲ ماه آینده، روند زندگی به دوران ماقبل کرونا بازگردد البته تفاوت‌های بسیاری در این زمینه بین کشورهای مختلف جهان وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ فشارهای روانی، جسمی و اقتصادی زیادی بر مردم سراسر جهان تحمیل کرده و هر روز بر مشکلات آنان افزوده است. با این حال در پی کشف واکسن کرونا، مردم در اغلب نقاط دنیا امیدوارند تا یک سال آینده، همه چیز به روال عادی برگردد و همگی مانند دوران ماقبل شیوع این ویروس، روال عادی زندگی روزمره خود را طی کنند. البته تفاوت‌های زیادی در نگرش مردم و حتی طراحان شهری در خصوص بازگشت زندگی به دوران قبل از شیوع بیماری کووید -۱۹ وجود دارد و بسیاری از محققان بر این باورند که حتی پس از پایان یافتن کامل بحران کرونا، زندگی دیگر همچون گذشته نخواهد بود. البته تجربه و شیوع بیماری‌های شبیه کرونا در گذشته حاکی است که یک پاندمی همیشه زندگی را متحول کرده و بر طراحی شهری اثرات مثبتی بر جای گذاشته است.

آیا زندگی شهری به دوران ماقبل کرونا بازمی‌گردد؟

گزارشاتی که توسط مجمع اقتصاد جهانی در زمینه زندگی پس از کرونا ارائه شده حاکی است که ۵۹ درصد مردم جهان انتظار دارند تا یک سال آینده، همه چیز به روال عادی بازگردد. بیش از ۷۰ درصد شهروندان کشورهای عربستان، روسیه، هند و چین بر این باورند که زندگی پساکرونا تفاوت زیادی با دوران ماقبل شیوع آن نخواهد داشت و با توزیع واکسن در بین جهانیان، همه چیز تا یک سال آینده همچون گذشته خواهد بود.

این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد بزرگسالان کشورهای ژاپن، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا استدلال می‌کنند که سال‌ها و حتی دهه‌ها زمان لازم است تا پیامدهای مخرب شیوع کروناویروس بر روان، جسم و معیشت انسان به حداقل برسد و روند زندگی مانند دوران ماقبل شیوع بیماری کووید -۱۹ شود. جالب است بدانید که حدود ۸ درصد از مردم جهان نیز بر این باورند که دیگر زندگی شکل دوران ماقبل کرونا را به خود نخواهد گرفت و شیوع این بیماری، از اقتصاد گرفته تا رفتار اجتماعی، همه جنبه‌های زندگی بشر را متحول می‌کند.

آیا زندگی شهری به دوران ماقبل کرونا بازمی‌گردد؟

نگرش‌های مردم در مورد پایان نهایی پاندمی کرونا در نقاط مختلف جهان نیز با هم تفاوت‌های چشمگیری دارد؛ اغلب مردم بر این باورند که بازگشت به زندگی عادی و پایان کرونا درست به طور همزمان اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر ۵۸ درصد ساکنان کره خاکی استدلال کرده‌اند که در پی کشف واکسن کرونا، این پاندمی تا یک سال آینده به طور کامل بساط خود را از روی زمین جمع می‌کند. در واقع، شهروندان کشورهایی نظیر عربستان، هند و چین نگرشی مثبت‌اندیش نسبت به پایان عمر ویروس کرونا دارند حال آن که از هر پنج نفر در کشور ژاپن چهار نفر بر این باورند که زمان بیشتری لازم است تا انتشار ویروس کرونا برای همیشه مهار شود. بیش از ۵۰ درصد مردم استرالیا و سوئد هم ادعا می‌کنند که مردم جهان تا چند سال آینده با مسائل بیماری کووید -۱۹ دست و پنجه نرم خواهند کرد، حتی اگر همگی واکسن کرونا دریافت کنند.

بدیهی است که شیوع بیماری کووید -۱۹ تبعات جبران‌ناپذیری بر روان انسان بر جای گذاشته که پیش‌بینی می‌شود تا سال‌های آینده در رفتار انسانی نمایان باشد. به طور میانگین، حدود ۴۵ درصد بزرگسالان سراسر جهان بر این باورند که پس از سرایت کرونا، بسیار منزوی شده و از نظر روحی و جسمی آسیب دیده‌اند با این حال بسیاری نیز مدعی شده‌اند که با گذشت زمان تلاش کرده‌اند تبعات کرونا بر جسم و روان خود را به حداقل برسانند که در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌اند. شنیدن خبر کشف واکسن کرونا نیز منجر به تقویت روحیه این افراد شده و افزایش امید به زندگی را در آن‌ها بهبود بخشیده است.

آیا زندگی شهری به دوران ماقبل کرونا بازمی‌گردد؟

کد خبر 486845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.