بیگدلی: هرگونه اقدام متقابل ایران، بازی در زمین اسرائیل است

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: بهترین واکنش ایران در مورد خرابکاری اخیر اسرائیل در سایت هسته‌ای نطنز، خویشتن داری است زیرا هرگونه اقدام متقابل ایران، بازی در زمین اسرائیل است.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد خرابکاری جدید در سایت هسته‌ای نطنز اظهار کرد: هرگونه اقدام ایران جهت توقف مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین با توجیه پاسخ به اقدام خرابکارانه سایت هسته‌ای نطنز، بازی در زمین اسرائیل است.

وی افزود: این که ایران بخواهد میز مذاکرات وین را در پاسخ به اقدام اخیر اسرائیل ترک کند و با پایان مهلت اولتیماتوم ۳ ماهه، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اخراج کند به نوعی مطابق میل اسرائیل رفتار کرده است زیرا در این صورت پرونده ایران از شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل متحد انتقال می‌یابد و قطعنامه‌های جدیدی علیه تهران تصویب می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: بهترین واکنش ایران در مورد خرابکاری اخیر اسرائیل در سایت هسته‌ای نطنز، خویشتن داری است زیرا هرگونه اقدام متقابل ایران، بازی در زمین اسرائیل است.

بیگدلی تصریح کرد: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی سعی دارد ایران را تحریک به واکنش نظامی بکند زیرا اگر درگیری نظامی بین ایران و اسرائیل رخ دهد، قطعاً کشورهای عربی منطقه و به ویژه آمریکا در این درگیری دخالت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران نباید با انجام واکنش‌های مستقیم در دام اسرائیل بیفتد و مذاکرات وین را تعلیق کند زیرا ادامه این مذاکرات برای ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است و باعث کاهش تنگناهای معیشتی مردم می‌شود.

کد خبر 486835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.