راه‌اندازی رینگ طلایی در قم با کرایه ۱۸۰ تومانی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی رینگ طلایی اطراف حرم مطهر خبر داد و گفت: این مسیر با حداقل کرایه و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم طراحی و تنها ۱۸۰ تومان کرایه برای آن مشخص‌شده است.

به گزارش ایمنا، علی نیک با اشاره به تغییر برخی خطوط اتوبوسرانی از قطری به شعاعی در شهر قم، اظهار کرد: بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک و لزوم تغییر در بعضی از مسیرهای اتوبوس‌ها برای کاهش زمان و طول سفر رینگ طلایی حرم مطهر راه‌اندازی شد.

وی خطوط اتوبوسرانی را در حال حاضر تلفیقی از خطوط قطری و شعاعی دانست و افزود: در حال حاضر به تلفیقی از خطوط قطری و شعاعی رسیده و برخی از خطوط قطری که تبادل سفر در آن وجود داشته حفظ‌شده اما در برخی از خطوط که تبادل سفر وجود ندارد تغییراتی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با ابراز رضایت شهروندان در تغییرات ایجادشده در مسیر اتوبوس‌ها، تصریح کرد: درمجموع این اصلاحات علاوه بر ایجاد رضایتمندی شهروندان توانسته حمل‌ونقل شهری را تسهیل کرده و ترافیک هسته مرکزی شهر را ساماندهی کند.

وی راه‌اندازی رینگ طلایی حرم مطهر را اتفاقی قابل‌توجه در این تغییرات خواند و خاطرنشان کرد: با قطری شدن خطوط و تبدیل بخشی از خیابان‌های اطراف حرم به پیاده راه عبور و مرور برای افراد سالخورده سخت شده و با راه‌اندازی رینگ طلایی بخشی از این مشکلات نیز مرتفع شده است.

نیک، با تشریح نحوه عملکرد رینگ طلایی اطراف حرم مطهر، ادامه داد: رینگ طلایی اطراف حرم به‌صورت ساعت‌گرد، مردم را با سرفاصله زمانی کم جابه‌جا کرده و شهروندان را به سمت خطوط اصلی هدایت می‌کند.

وی هزینه جابه‌جایی این مسیر را ۱۸۰ تومان اعلام و تأکید کرد: این مسیر با حداقل کرایه و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم طراحی‌شده و کرایه ۱۸۰ تومان برای آن مشخص‌شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم راه‌اندازی خط اتوبوس به سمت شهرک شکوهیه را نیز مطرح کرد و افزود: همگام با تحقق شعار سال در پشتیبانی از تولید یکی از اقدامات مهم راه‌اندازی خط اتوبوس به سمت شهرک شکوهیه بوده که متأسفانه هنوز استقبالی از آن نشده و امیدواریم این خط نیز موردتوجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 486802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    خیابان محمودی نژاد وعطاران مثل جزیره برموداس نه خط تاکسی ونهاتوبوس براش در نظر گرفته نشدهبا وجودی که این همه اپارتمان وسکنه دارهوتازه با وجود ساختمان پزشکان این همه مسیر در مانیه
  • محدثه IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    اتفاقاخیلی هم کارروسخت کردن من ک اصلا راضی نیستم مسیرهای قبلی خیلی بهتربود
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    سلام خيلی هم برای ی سری سخت شده مثلاایستگاه نبوت به جمکران باید میدان مطهری پیاده ‌شوند وبا اتوبوس دیگری به جمکران یاخ آذر بروند ایابرای مسافر مقرون به صرفه است