دورتموند گربه سیاه جدید پپ گواردیولا؟

در دو بازی حساس دیگر از دور برگشت مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو نماینده انگلیس مهمان رئال مادرید و دورتموند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب چهارشنبه _۲۵ فروردین_ ادامه دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود که همانند شب گذشته می‌تواند جذابیت خاصی به همراه داشته باشد. لیورپول- رئال مادرید و دورتموند این دو بازی را برگزار می‌کنند. "بیورن کوییپرس" هلندی دیدار اول که در آن فیلد و "کارلس‌دل سرو" از اسپانیا مسابقه دوم که در سیگنال ایدونا پارک انجام می‌شود را سوت می‌زنند.

از طرفی رئال مادرید با زیدان فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد، آنها که ابتدا شرایط خوبی نداشتند آرام آرام خودشان را پیدا کردند و به روند آرمانی سابق خود بازگشتند. آنها دور رفت در مقابل مردان کلوپ یک نمایش بی نقص ارائه دادند و با نتیجه درخشان سه بر یک پیروز شدند که البته اشتباهات لیورپولی‌ها هم در ثبت این نتیجه در آلفردو دی استفانو بی‌تأثیر نبود.

پسران زیدان سپس در کمپ تمرینی خود یک ال کلاسیکوی جذاب و مهم را مقابل بارسلونا در پیش داشتند که از آن هم سربلند بیرون آمدند و دو بر یک پیروز شدند تا تیم کومان به رده سوم سقوط کند. در این بین لیورپول هم در لیگ برتر فوتبال انگلیس با نتیجه دو بر یک از سد استون ویلا گذشت تا به جنگ خود با سایر تیم‌های بالانشین برای کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد.

به گفته رسانه‌ها، رئال مادرید در هتلی در لیورپول اقامت دارد که به "تایتانیک" _نام کشتی که بین شب ۱۴-۱۵ آوریل غرق شد_ معروف است. این در حالی است که دیشب خاطره و سالگرد غرق شدن این کشتی بود. برنده این دیدار با چلسی توخل که با خوش شانسی یاران طارمی در پورتو را حذف کرد، رو به رو می‌شود.

در دیگر دیدار تیم بورسیا دورتموند در حالی مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرد که برخلاف پیش‌بینی‌ها بازی خوبی را در دیدار رفت انجام داد، هر چند که آن بازی را دو بر یک باخت، اما زدن همان یک گل در خانه حریف می‌تواند برگ برنده تیم ادین ترزیچ باشد که به دور بعد برود.

از اردوگاه زنبورها خبر می‌رسد که هوملس، بلینگهم و رویس آمادگی کامل از خود نشان دادند و در تمرینات شرکت کردند. از طرفی دلینی در تمرینات غایب بود که هنوز دلیلش مشخص نیست. در بازی امشب، مارسل اشملزر، اکسل ویتسل، جیدون سانچو، دن اکسل زاگادو و یوسوفا موکوکو نمی‌توانند دورتموند را همراهی کنند و سرخیو آگوئرو هم تنها غایب آبی آسمانی‌ها است.



از طرفی چند نکته می‌تواند به جذابیت این دیدار کمک کند؛ ایلکای گوندوغان ستاره خط میانی سیتی‌زن‌ها که سابقه بازی در ترکیب زنبورها را در کارنامه دارد، بار دیگر به وستفالن بازمی‌گردد. او در خصوص تیم سابقش گفت: "من هنوز بازی‌های دورتموند را خیلی دنبال می‌کنم. من هنوز هم سعی می‌کنم هرچه بیشتر بازی‌های دورتموند را در بوندسلیگا تماشا کنم. من می دانم که آنها از کیفیت زیادی در تیم برخوردار هستند، بازیکنان سریع و از نظر فنی بسیار خوب هستند. آنها می‌توانند در یک روز خوب، هر تیم در اروپا را شکست دهند."

نکته قابل توجه دیگر این است که پپ گواردیولا از زمان جدایی از تیم فوتبال بارسلونا، با تیم‌های مختلفی مثل بایرن مونیخ و منچستر سیتی هرگز نتوانسته رنگ فینال لیگ قهرمانان اروپا را ببیند و یا این که طعم قهرمانی در این تورنمنت را بچشد. این مربی اسپانیایی در انگلیس چندین میلیون پوند از پول‌های نفتی عرب‌ها را خرج کرده تا شاید امسال بتواند به آرزوی خود و مالکان تیمش تحقق بخشد.

از طرفی شناخت پپ از دورتموند به واسطه چندین سال حضورش در بوندس لیگا و تیم فوتبال بایرن مونیخ، می‌تواند در راستای تحقق این هدف به او کمک کند، اما وجود مهره‌های ارزشمندی مثل هالند در تیم ترزیچ، می‌تواند آنها را به گربه سیاه گواردیولا تبدیل کرده و رؤیای این مربی باهوش اسپانیایی را باز هم برباد بدهد.

کد خبر 486797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.