مشگین شهر به دستگاه هوشمند بازیافت پسماند مجهز می شود

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر گفت: برای نخستین بار در سطح استان اردبیل و شمال‌غرب کشور، مشگین شهر به دستگاه هوشمند بازیافت پسماند خشک در مبدا تجهیز می شود.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جهت خرید و نصب دستگاه هوشمند بازیافت پسماند خشک از مبدا در مشگین‌شهر توافق اولیه شده و اجرای آن برای نخستین بار در استان اردبیل و شمال غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: کاهش تولید زباله و تفکیک آن در مبدأ توسط شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این دستگاه هوشمند از طریق درگاه‌های تعبیه شده در آن با دریافت و فشرده‌سازی پسماند این امکان را به شهروندان می‌دهد که در قبال تحویل پسماند خشک، هزینه آن را به صورت انتقال به کارت، خرید شارژ، امور خیریه و گزینه‌های دیگر دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر ادامه داد: ابعاد این دستگاه هوشمند ١۵ مترمربع و قابل تعبیه در پیاده‌روها و سایر نقاط شهر است و سازگاری مناسبی با مبلمان شهری دارد.

صبری یادآور شد: قیمت این دستگاه در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود که با توجه به تورم موجود احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

وی افزود: این طرح در شورای اسلامی شهر مشگین‌شهر مصوب شده و در صورت تصویب در کمیسیون تطبیق فرمانداری شهرستان، اجرای آن آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های تشویقی شهروندان در تفکیک و کاهش پسماند، در مرحله اول این طرح، دو دستگاه هوشمند بازیافت پسماند خشک در این شهر نصب شده که بکارگیری آن‌ها باعث حفظ محیط زیست منطقه و اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 486793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.