شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور، گفت: ثبت نام در سامانه جامع املاک کشور برای مصلحت مردم و برای برنامه‌ریزی دقیق توسعه است.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۱۸۰۰ واحد مسکونی در شهرستان اسلامشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت نام در سامانه جامع املاک کشور برای مصلحت مردم و برای برنامه‌ریزی دقیق با هدف توسعه کشور است.

وی با اشاره به اقدامات اقدامات تخریبی برای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: در مقابل تهاجمی که ناآگاهانه و یا متأثر از هدایت ضدانقلاب و یا افرادی که با سوداگری و تلاطم و سفته‌بازی در بازار مسکن مشغول هستند و این همه در فضای مجازی تبلیغات کرده‌اند، الحمدلله مردم ورود خوبی داشته و استقبال کردند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در جهت تحمل سامانه، بر اساس آخرین شماره کد ملی افراد ورود انجام می‌شود، بیان کرد: اجرای قانون طرح ملی مسکن و ثبت نام در سامانه برای مصلحت مردم است و امتیازی برای دولت ندارد، این همه مدت که مردم شاکی بودند از سفته بازی و سوداگری بازار مسکن و اینکه یک عده التهاب آفرین در این بازار هستند و باید دولت و مجلس کاری می‌کردند که جریان پولی که التهاب در بازار مسکن ایجاد می‌کند، را قطع و این بازار را کنترل کند، باید این وضعیت از سر مردم و کشور رخت بر بندد.

اسلامی با اشاره به اینکه منافع مردم در اجرای طرح ملی مسکن نهفته است، عنوان کرد: باید از یک جایی شروع می‌کردیم، با اجرای طرح ملی مسکن منافع کسانی که در این بخش سرمایه گذاری می‌کنند اصلاً به مخاطره نمی‌افتد و مهم این است که با ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری و اتخاذ و اجرای سیاست‌های گوناگون از یک سو و از طرف دیگر خارج کردن پول‌هایی که برای سوداگری است و مسکن را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده‌اند، به آن اهتمام ویژه ای داریم تا بتوانیم بازار مسکن را آرام کنیم.

وی ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن در کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای قانون طرح ملی مسکن برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور را شناسایی کرده‌ایم، که آمار آن در اختیار سازمان امور مالیاتی است که، اگر مالکان آن‌ها در سامانه ثبت نام کنند و یا ثبت‌نام نکنند، تأثیری نخواهد داشت این ثبت نام قانونی و در همه دنیا است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایا و فواید اجرای قانون جدید طرح ملی مسکن، افزود: ثبت املاک به هویت، وضعیت، مالکیت و برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه کشور کمک می‌کند، ما اگر کورکورانه و بدون شناسایی نیازهای واقعی جامعه برنامه‌ریزی کنیم، اتلاف زمان و منافع را به دنبال خواهد داشت.

اسلامی با بیان اینکه در طرح جامع ملی با منشأ آمار ذهنی نمی‌شود برنامه‌ریزی کرد، عنوان کرد: دورانی که بر اساس مفروضات ذهنی برنامه‌ریزی کنیم گذشته است، باید مفروضات واقعی و بر اساس آمار باشد تا کی باید بگویم ۲۵ میلیون و اندی خانوار داریم و بیش از ۲۶ میلیون مسکن، باید وضعیت مسکن در کشور تعیین تکلیف بر اساس نیاز واقعی خانوارها باشد.

وی با اشاره به اینکه نیاز واقعی مسکن را با برنامه‌ریزی دقیق و در موقعیت شهرهایی که متقاضی دارند را با هم تنظیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما امروز نیاز به اطلاعات آمار دقیق داریم که این آمار هم برای امنیت و رفاه جامعه است و هم کمک می‌کند به اینکه پول‌هایی که در قالب پول‌شویی وارد حوزه مسکن می‌شود و در این بازار التهابی ایجاد می‌کند از این حوزه خارج شود.

منبع: فارس

کد خبر 486742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.