اسنادی که جزو هویت اصفهان است، به شهر بازگردانده شد

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توافق نامه ارزشمندی با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منعقد گردید و باعث بازگرداندن نشریات و اسناد قدیم اصفهان به این شهر شد و بدینگونه مطالبه مطبوعات محقق شد و اسنادی که جزو هویت اصفهان است به این شهر بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، با اشاره به آئین رونمایی از اقدامات کتابخانه مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" تمدن اسلام مبتنی بر کتاب است و تنها دینی است که معجزه اش کتاب است و شروع آن با کلمه «اقراء» بود. آنجا که گفت: «اقراء باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم» خداوند به انسان آنچه را که نمی‌دانست با قلم آموزش داد و این آغاز دین ما بود و نشان می‌دهد که مطالعه به ویژه در جامعه رو به رشد ما چقدر اهمیت دارد.

کتابخانه محلی برای انباشت دانش و تجربیات گذشتگان و وقایع پیش آمده در تاریخ و مکانی برای رشد خردورزی است. از این رو در این دوره از شورا اهتمام ویژه‌ای به این مهم شد.

طرح توسعه کتابخانه مرکزی از ابتدای دوره پنجم پیگیری شد و بودجه مناسب به آن تخصیص و مصوب شد و برای سال ۱۴۰۰ نیز سه میلیارد تومان به کتابخانه مرکزی تخصیص داده شد. در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان کتابخانه مادر و کودک راه اندازی شد که اقدامی بجا و شایسته در راستای عنوان شهر دوستدار کودک است و گامی است جهت نهادینه کردن مطالعه در کودکان شهر.

توافق نامه ارزشمندی با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منعقد گردید و باعث بازگرداندن نشریات و اسناد قدیم اصفهان به این شهر شد و بدینگونه مطالبه مطبوعات محقق شد و اسنادی که جزو هویت اصفهان است به این شهر بازگردانده شد.

با توجه به پیشرفتهای سریع تکنولوژی ما نمی‌توانیم همچنان روش‌های سنتی را ادامه داده و شرایط و امکانات خود را به روز نکنیم و پورتال کتابخانه های شهرداری اصفهان اقدامی به جا و مناسب و به روز شده و به ویژه در شرایط کرونایی مفید و مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه است و امروز شاهد رونمایی از این پورتال هستیم.

از دیگر اقدامات مفیدی که در این دوره به ثمر نشست جابجایی جمعه بازار کتاب از زیر زمین پارکینگ طالقانی به میدان عتیق بود. و بدین ترتیب از خطراتی بود که برگزاری جمعه بازار در این زیرزمین داشت پیشگیری شد. "

کد خبر 486736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.