گروگانگیری ۱۰ ساله پایان یافت

کشف ۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی، پایان گروگانگیری ۱۰ ساله، کشف بیش از ۴۰۰ کیلو مخدر شیشه، به دام افتادن قاتل فراری، دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه و دستگیری سارق خانه‌باغ‌های قدیمی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۱۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و ۱۱۹ کیلوگرم انواع موادمخدر در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

کیوان ظهیری گفت: در ۴۸ ساعت گذشته با اجرای ۲۲۹ فقره حکم قضائی، ۳۳۳ سارق دستگیر شدند که ۸۰ نفر از آنان سابقه‌دار بودند.

وی ادامه داد: با انهدام چهار باند بزرگ سرقت، ۶۳۸ قلم اموال مسروقه از شش شهرستان غرب استان تهران کشف شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به کشف ۱۰۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، تصریح کرد: در این مدت ۸۲۵ فقره انواع پرونده‌های سرقت، توسط مأموران پلیس آگاهی رسیدگی شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف ۱۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، گفت: در این خصوص ۱۴ نفر قاچاقچی دستگیر شده و به مقامات قضائی تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۵ هزار قلم جنس انواع کالای قاچاق از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران کشف شد.

ظهیری با اشاره به کشف ۱۱۹ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مأموران اظهار کرد: در طول این مدت ۱۴۰ خرده فروش و هشت قاچاقچی موادمخدر دستگیر و ۵۷ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیون تومانی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: جوان ۲۲ ساله‌ای که با برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون تومان از حساب دو شهروند اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده بود با تلاش عوامل تخصصی پلیس، شناسایی و دستگیر شد.

فیروز سرخوش نهاد افزود: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان با استفاده از ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی و کشاندن افراد پای دستگاه‌های خودپرداز، یکی از شیوه‌های معمول و رایج کلاهبرداران اینترنتی است.

وی اظهار کرد: با وجود هشدارهای مکرر پلیس فتا در خصوص این شیوه‌های کلاهبرداری و هوشیاری مردم در خصوص ترفندهای کلاهبرداران برای دریافت مشخصات اینترنتی حساب بانکی افراد، اما همچنان شاهد فریب خوردن برخی از شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی برای خالی کردن حساب افراد هستیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: به تازگی دو جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائی و مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت میلیونی از حساب خود را دادند که پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و بررسی و رسیدگی به آن در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های فنی و تخصصی پلیس نشان داد که پول مال باختگان به یک شماره حساب مشخص واریز شده که با پیگیری و رصد تخصصی، متهم در یکی از استان‌های کشور شناسایی شد.

پایان گروگانگیری ۱۰ ساله

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس استان و شهرستان نیکشهر گروگان ۱۹ ساله پس از ۱۰ سال ربایش با همکاری پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران از چنگال آدم ربایان رهایی و نجات یافت.

احمد طاهری اظهار کرد: عاملان این اقدام خشن که غیرایرانی بوده و در یک اختلاف قبلی با عموی گروگان در یکی از مناطق نیکشهر دست به این جنایت زده و پس از ربایش طفل را به یک از کشورهای همجوار منتقل کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه این کودک با همکاری پلیس اینترپل رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت، افزود: پدر فرد ربوده شده از همکاری و تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی ایران، پلیس آگاهی استان، شهرستان نیکشهر همچنین معتمدان و ریش سفیدان محلی به خاطر رهایی فرزندش از چنگال آدم ربایان قدردانی کرد.

کشف بیش از ۴۰۰ کیلو مخدر شیشه

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران از کشف ۴۳۷ کیلو ماده مخدر شیشه در قالب محموله هندوانه در تهران خبر داد.

حمیدرضا گودرزی اظهار کرد: ۴۳۷ کیلو ماده مخدر شیشه که از یکی از کشورهای همسایه در قالب محموله هندوانه وارد کشور و سپس تهران شده بود کشف شد.

وی ادامه داد: اقدامات نیروی انتظام در کشف مواد مخدر در استان تهران قابل تقدیر است و همچنین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حائز کسب رتبه برتر در کشور شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تصریح کرد: موضوع اختصاص زمین پنج هکتاری در حسین آباد بخش کهریزک جهت پارکینگ خودروهای توقیفی و مصادره‌ای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از طریق فرمانداری شهرستان ری و اداره کل منابع طبیعی استان پیگیری می‌شود.

به دام افتادن قاتل فراری

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر قتل مرد ۴۲ ساله‌ای در اردکان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

عباسعلی بهدانی فرد افزود: کارآگاه پلیس آگاهی اردکان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی به یک نفر مشکوک و پس از انجام تحقیقات لازم متوجه شدند وی متواری شد و مأموران متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت در کرمان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی و با همکاری پلیس آن استان در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند و به یزد انتقال دادند.

فرمانده انتظامی یزد تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی به قتل صاحب کار خود هنگام کار در یکی از روستاهای شهرستان تفت اعتراف کرد و به نظر می‌رسد، انگیزه قتل وسوسه مالی باشد و نتیجه و انگیزه قطعی متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محاکمه عاملان حادثه مسلحانه شهرستان چرام گفت: شدیدترین مجازات‌ها برای نزاع کنندگان این حادثه تلخ اعمال شده است.

حسن نگین تاجی اظهار کرد: مجازات در ملأ عام با عاملان این حادثه منجر به قتل در انتظار این افراد خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد خسارت به اموال مردم و رعب و وحشت شهروندان از سوی این متخلفان، خاطرنشان کرد: ۳۲ نفر از شرکت کنندگان در درگیری‌های چرام به تبعید محکوم شدند.

نگین تاجی تصریح کرد: تحقیقات ویژه پلیسی و دستگاه قضا برای بررسی علل و عوامل، شناسایی و دستگیری همه شرکت کنندگان در نزاع دسته جمعی چرام در دست انجام است.

وی با بیان اینکه قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده مشخص شده است گفت: محاکم قضائی در برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت اجتماعی هیچ‌گونه اغماضی نخواهند داشت.

رئیس دادگستری استان اظهار کرد: با توجه به حوادث تلخ و ناگوار این درگیری بزهکاران در دوران حبس هم از مرخصی محروم خواهند بود.

دستگیری سارق خانه‌باغ‌های قدیمی

فرمانده انتظامی شهرستان مهریز از دستگیری سارق حرفه‌ای خانه باغ‌های مهریز با چهار فقره سرقت خبر داد.

وحید احمدی اظهار کرد: امروز صبح مأموران پلیس آگاهی سارق حرفه‌ای خانه باغ‌های مهریز را با چهار فقره سرقت دستگیر کردند.

وی افزود: با افزایش سرقت از خانه باغ‌ها در سطح شهر مهریز، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. با تشکیل چند تیم عملیاتی و انجام تحقیقات گسترده، مأموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی سارق حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی بود، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه و مواجهه با مستندات پلیس، به چهار فقره سرقت از خانه باغ‌های سطح شهرستان مهریز اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهریز اضافه کرد: در آسیب‌شناسی جرایم صورت گرفته توسط سارق دستگیر شده، اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی عامل اصلی سرقت‌ها اعلام و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

کد خبر 486734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.