تسهیل‌گری جهت تولید مسکن در کشور

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در این وزارتخانه در تلاشیم تا با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها تولید مسکن را تسریع و تسهیل کنیم، افزود: مصوبه این پروژه (یک‌هزار واحدی) طی ۱۲ روز در کمیسیون ماده پنج انجام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه یک‌هزار واحدی مسکونی – تجاری یاس سفید واوان به تشریح اهمیت احداث این پروژه در ایجاد اشتغال و صاحب خانه شدن مردم پرداخت و اظهار کرد: امروز شاهد یک اقدام تازه در زمینه مسکن و آن‌هم در آخرین روز ماه شعبان معظم هستیم که این موضوع نشانگر اراده مصمم مجموعه حوزه مسکن و شهرسازی در کشور بوده است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن و همچنین با آرزوی ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در کشور که باعث مشکلات عدیده در همه حوزه‌ها از جمله تولید مسکن شده است، تصریح کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی در تلاشیم تا با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، تولید مسکن را تسریع و تسهیل کنیم و تولید و عرضه مسکن را به‌ویژه برای جامعه هدف با توجه به نرخی که مسکن دارد، استطاعت صاحب خانه شدن را فراهم نمائیم و شرایطی را در نظر بگیریم تا امید به خانه‌دار شدن، زمان کوتاه‌تری را به خود اختصاص دهد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز موضوعی که برای ما در کشور مهم است، این است که تولید مسکن باید به یک جریان تبدیل شود تا افرادی که ظرفیت ساخت را دارند، شرایطی برایشان فراهم شود تا همه ظرفیت‌ها و منابع خودشان را در ساخت مسکن به کار گیرند و ما هم تسهیلات مقررات و مانع زدایی را که لازمه کار است فراهم کنیم.

اسلامی گفت: از بدو ورود به وزارتخانه، با اصلاح سیاست‌ها و تغییر رویکردهایی که انجام شد، تلاش کردیم تا جریان صدور مجوزها به سمت‌وسوی روان‌سازی و تسهیل هدایت شود و نتایج آن امروز در کشور مشهود است.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در فرایند اخذ مجوزها برای شروع کار می‌توان به همین پروژه اشاره کرد. در این پروژه (یک‌هزار واحدی) طی ۱۲ روز مصوبه آن در کمیسیون ماده پنج انجام شد و این‌ها نشانگر روشنی هستند مبنی بر اینکه سیاست‌ها کارکرد واقعی دارند و آن را در عمل مشاهده می‌نمائیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هدف واقعی امروز ما در کشور، آرام شدن و آرام کردن فضای پرالتهابی است که در بازارها است که متأسفانه فوق‌العاده لجام‌گسیخته هستند و ابعاد زندگی مردم و پروژه‌ها را تحت تأثیر قرار داده‌اند. امیدواریم که هر چه زودتر کشور از این بحران‌ها عبور کند تا بتوان شرایط را عادی‌تر دنبال کرد.

اسلامی با اشاره به دو پروژه دیگر مربوط به طرح اقدام ملی مسکن؛ یکی در اسلام‌شهر ۸۰۰ واحد مسکونی و دیگری در شهریار ۵۰۰ واحد مسکونی که مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن انجام شد، اظهار کرد: این پروژه (اسلامشهر) به دلیل برداشتی که پیمانکار داشت متوقف شده بود که به امید خدا با حضور ما، امروز این پروژه نیز فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

وی با انتقاد از زمان‌بندی ۵ ساله ارائه شده به‌منظور ساخت پروژه یک‌هزار واحدی مسکن از سوی شرکت ایجاد محیط، تصریح کرد: آقای مهندس تابش دستور بدهند تا متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن هم که از دهک‌های متفاوتی هستند، در همین پروژه حضور پیدا کنند و منابع مردم نیز در آن استفاده شود تا با تزریق آن، راندمان بالاتر برود و بشود کمتر از ۲ سال این مکان، به یک شهرک مسکونی خوب و با کیفیت تبدیل شود.

کد خبر 486729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.