گزارش صندوق بین‌المللی پول از ذخایر ارزی ایران غلط است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است، گفت: انتشار یک تخمین اشتباه از سوی صندوق، بدون اخذ تأیید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها زیبنده صندوق بین‌المللی پول نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نوشت: چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی در این عرصه و نیز همراهی صادر کنندگان و چشم‌انداز بهتر اقتصاد ایران است.

وی با بیان این که این روزها اشخاص مختلفی راجع به ارزهای ایران در بانک‌های خارجی و سرنوشت آن‌ها اظهار نظر و اطلاع رسانی می‌کنند، افزود: از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آنها در اختیار بانک مرکزی است اظهارات افراد غیرمسئول در این مورد سندیت ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی سیاست‌ها و برنامه‌های تأمین ارز خود را همانند ماه‌های گذشته بر مبنای ارزهای در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم کرده است. طبعاً دسترسی به این منابع قدرت بازار سازی بانک مرکزی را افزایش خواهد داد.

همتی افزود: گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است. انتشار یک تخمین اشتباه از سوی صندوق، بدون اخذ تأیید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها زیبنده صندوق بین‌المللی پول نیست.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیرمنطقی و به صورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر و عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه این بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.

کد خبر 486696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.