مشهدالرضا آماده میزبانی از ماه میهمانی خدا

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، از آمادگی کلانشهر مشهد برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدامات ویژه‌ای در سطح شهر مشهد تدارک دیده شده، تا به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خدمت رسانی مطلوبی بشود.

وی افزود: در همین راستا در زمینه آراستگی و نظافت شهر، اقدامات گسترده‌ای نظیر رفت و روب و پاکسازی ویژه معابر، به خصوص در هسته مرکزی و بافت پیرامون حرم مطهر و رفع نواقص آذین‌بندی‌های معابر و روشن بودن همه ریسه‌های چراغانی معابر سطح شهر از دو روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان تا روز پنجم این ماه، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: اکران طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان با استفاده از چراغ‌های گوبو در ۱۰۰ نقطه شهر، اکران شش المان گل و نور در مناطق یک، هشت و ثامن، تغییر فضای شهر در شب‌های قدر و اکران آذین‌بندی به رنگ قرمز در معابر منتهی به حرم رضوی با استفاده از ۶۰ هزار لامپ، بخش دیگری از این اقدامات است.

وی افزود: در حوزه فضای سبز شهری نیز هماهنگی‌های لازم جهت کنترل و رفع نواقص و بهبود وضعیت روشنایی میادین، لچکی‌ها و بلوارها در شب‌های ماه مبارک رمضان صورت گرفته و مقرر شده تا گل‌آرایی‌های ویژه سطوح فضای سبز و همچنین نصب گل نوشته و استیکر روی المان‌های گل ویژه عید فطر نیز انجام شود.

یعقوبی خاطر نشان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز سرویس دهی ویژه سازمان اتوبوسرانی در ۴۸ مسیر موقت در شب‌های قدر، آماده‌باش و خدمت‌رسانی بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و تاکسی‌های فعال در خطوط منتهی به حرم مطهر و افزایش چهار ساعته سرویس‌دهی خط یک و دو قطار شهری در شب‌های قدر، بخشی از خدمات ارائه شده به شهروندان خواهد بود.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، مذهبی و هنری با موضوعات قرآنی و نهج‌البلاغه به صورت مجازی، پویش "کریمانه" با همراهی خیران، تشکل‌های محلی و شوراهای اجتماعی محلات با تاکید بر حمایت از اقشار آسیب دیده یا در معرض آسیب و برگزاری ایستگاه سلامت و انجام غربالگری در مساجد منتخب شهر با حضور پزشکان داوطلب و همراهی مراکز بهداشت اجرا می‌شود.

یعقوبی افزود: در حوزه اطلاع رسانی نیز مقرر شده است بیش از سه هزار و ۵۰۰ مترمربع اطلاع رسانی محیطی، به همراه اکران پنج تیزر مناسبتی و فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ صورت بگیرد.

کد خبر 486675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.