دولت برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی کار سختی ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: لازم است که دولت نسبت به قولی که برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی داده است تلاش بیشتری کند. نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد در حالی که ساده است و دولت باید برای آن تأمین اعتبار کند و کار سختی نیست.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه اظهار کرد: اولین دستور جلسه به صورت دو فوریتی بود و اعضا از شهردار تهران خواستند که یک گزارش تحویل همانند کاری که در ابتدای دوره برای شهرداری دوره قبل انجام دادیم را تهیه کند. با توجه به عقب افتادن رسیدگی به پرونده باغات، کل جلسه امروز به پرونده باغات اختصاص داشت و امروز تعدادی از پرونده‌ها رأی باغ و تعدادی رأی غیرباغ گرفتند.

وی درخصوص وعده‌های محقق نشده دولت در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: ما مصوبات بسیار خوبی در دولت داریم و قول‌های خوبی داده می‌شود اما عملاً هیچ کدام آن‌ها به نتیجه نمی‌رسد و آنچه که درباره آن به نتیجه رسیده‌ایم نیز خرید اتوبوس از بودجه خود شهرداری تهران بوده است. هر چند اتفاقاتی در بحث نوسازی در حال رخ دادن است، اتوبوس‌ها و واگن‌های قدیمی در حال نوسازی هستند اما درباره تجهیزات نو هنوز هیچ فعالیت جدی شروع نشده است. تقریباً یک سال است که با کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری یک پژوهش عملگرا انجام شده و ساخت قطار داخلی مترو از نظر طراحی به ۸۵ درصد و از نظر ساخت به ۷۵ درصد رسید.

هاشمی با اشاره به رونمایی قطار ملی توسط رئیس جمهور گفت: در جلسه‌ای رئیس جمهور دستور داد که از این قطار تولید شود. از مصوبه واردات هزار واگن، ۴۲۰ واگن هنوز باقی مانده و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است و دولت می‌تواند برای این ۴۲۰ واگن به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تأمین اعتبار کند. شهرداری تهران قراردادی با شرکت واگن‌سازی تهران برای تأمین ۱۰۵ واگن امضا کرده است و این اتفاق می‌تواند به سرعت شروع شود و در انتهای کار دولت حداقل این پول تأمین و در شورای شهر بعدی و شهرداری بعدی شاهد بکارگیری این واگن‌ها در سیستم حمل و نقل عمومی تهران باشیم.

رئیس شورای شهر تهران درمورد وضعیت کرونایی تهران توضیح داد: شرایط کرونایی بسیار حاد است و تعداد فوتی‌ها در تهران به نزدیک ۱۰۰ مورد رسیده است و اگر همینطور پیش برویم بالاتر هم می‌رود. در حمل و نقل عمومی اعلام کردند اگر زمان کمی در واگن و اتوبوس باشیم خطر کمتر است و توصیه هم کردم که بیش از ۲۰ دقیقه کسی در ناوگان حمل و نقل عمومی نماند.

وی افزود: با توجه به این که این بیماری با شرایط واکسیناسیون در یک سال آینده هم وجود خواهد داشت پس لازم است که دولت نسبت به تحقق قولی که برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی داده است تلاش بیشتری کند. نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد در حالی که ساده است و دولت باید برای آن تأمین اعتبار کند و کار سختی نیست.

کد خبر 486669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.