افزایش بیش از ۷۲ درصدی پذیرش بیماران کرونا در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش حدود چهار برابری پذیرش آزمایش پی سی آر تشخیص کرونا در منطقه کاشان گفت: پذیرش‌ روزانه، از ۱۳ نفر در روز اول فروردین به ۷۳ نفر در روزهای اخیر رسیده و افزایش بیش از ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد، تعداد بستری بیماران حاد تنفسی به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در منطقه کاشان و آمار بیماران کرونا ویروس، اظهار کرد: مقایسه آمار هفته اول سال ۱۴۰۰ نشان دهنده افزایش میزان مراجعه به مراکز درمانی است و این آمار به حدود سه هزار و ۷۷۵ نفر رسیده که از این تعداد تست کرونای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر مثبت بوده و بیش از ۱۸ نفر نیز فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: پذیرش‌های روزانه، از ۱۳ نفر در روز اول فروردین به ۷۳ نفر در روزهای اخیر رسیده و افزایش بیش از ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد و آمار روزانه بیماران بدحال نیز از ۱۰ نفر در روز، در نیمه فروردین به ۳۵ نفر در روزهای گذشته رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش حدود چهار برابری پذیرش آزمایش پی سی آر تشخیص کرونا در منطقه کاشان، تصریح کرد: روزانه حدود ۷۵۰ آزمایش تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در آزمایشگاه مرجع تشخیص کووید ۱۹ کاشان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که شهروندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک از ابتلای خود و خانواده‌شان پیشگیری کنند، افزود: آزمایشگاه تشخیص کرونا در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارد و همزمان با موج چهارم کرونا بخش تشخیص آزمایشگاهی در شناسایی موارد مبتلا در کنار سایر کادر درمان بدون وقفه فعالیت دارد.

مروجی خاطرنشان کرد: میزان تعداد بستری بیماران حاد تنفسی از ۷۳ نفر در روز اول به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است و هم اکنون ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا (ع) بستری هستند و شدت میزان افزایش ابتلاء و انتقال بیماری کووید ۱۹ در مناطق مختلف کاشان و آران و بیدگل بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان ایکه موارد ابتلاء و بستری بیماران کرونایی افزایش یافته است، اضافه کرد: کاشان در شرایط قرمز کرونا ویروس قرار دارد و خیز چهارم کرونا بسیار خطرناک است، برای کنترل بیماری و عبور از خیز چهارم کرونا باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را به طور جدی رعایت کنیم و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ پرهیز کنیم و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنیم.

کد خبر 486659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.