ویژه برنامه های افطار تلویزیون را بشناسید

ویژه برنامه‌های افطار رمضان امسال با مضامین و ساختاری مشابه سال‌های گذشته روی آنتن می‌رود. اغلب این برنامه‌ها از ساختاری گفت و گو محور برخوردار بوده و هر بار با محوریت یک شخصیت، پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه ویژه برنامه‌های افطار تلویزیون معرفی می‌شود:

شبکه یک: «دعوت» با اجرای حجت الاسلام برمایی

برنامه تلویزیونی «دعوت» امسال نیز به عنوان ویژه‌برنامه افطار ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

این برنامه با آغاز رمضان ۱۴۰۰ و با حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی به عنوان کارشناس خانواده روی آنتن می‌رود.

محیا اسناوندی سردبیر، محمد بخشایش سرپرست گروه سوژه‌یابی و محمد آقایی‌فرد مدیر هنری «دعوت» هستند.

«دعوت» سال گذشته با محوریت حفظ و تحکیم بنیان خانواده پخش شد و امسال با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده، نگاه ویژه‌ای به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی خواهد داشت. این برنامه هر روز حوالی ساعت ۱۹:۱۵ روانه آنتن شبکه یک سیما خواهد شد.

تهیه‌کنندگی و کارگردانی «دعوت» را مجتبی کشاورز در گروه اجتماعی شبکه یک سیما عهده دار است.

شبکه دو: «آدم‌های خوب شهر» با کاظم احمدزاده

ویژه‌برنامه افطار «آدم‌های خوب شهر» با اجرای کاظم احمدزاده از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت. این برنامه برای چهارمین سال متوالی است که پخش می‌شود.

«آدم‌های خوب شهر» تلاش می‌کند با روایت‌هایی متفاوت از زندگی افراد به ایجاد و گسترش حالِ خوب در جامعه بپردازد. این برنامه به شرح حال افرادی می‌پردازد که نگاهی متفاوت به زندگی داشته و کوشیده‌اند در مسیر زندگی دیگران نقشی مثبت و مؤثر ایفا کنند.

در فصل جدید، علاوه بر میزبانی و گفتگو با این افراد گزارش‌هایی مستند از تأثیرگذاری این خیرین که از مسیر آموزش، اشتغال‌زایی، شرکت در امور خیر و … می‌گذرد، پخش خواهد شد. همچنین میان‌برنامه‌هایی از مشاغل مختلف در لحظه افطار،

پرداختن به انسان‌های خوبی که در حال حاضر در قید حیات نیستند به همراه روایت قصه آنها، معرفی آدم‌های خوب شهر از منظر بینندگان، دعا و مناجات و… از دیگر بخش‌های این برنامه است.

ورزشکاران موفق، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرستی که جزو کارآفرینان برتر هستند، نخبگان علمی با سرگذشت‌هایی خاص، کادر درمان و … از جمله مهمانان این برنامه هستند.

این برنامه کاری است از گروه خانواده با همراهی کمیته امداد امام خمینی (ره) و پویش ایران همدل به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۲۰ روانه آنتن می‌شود.

شبکه سه: «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری

فصل دوم برنامه، «مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری حوالی ساعت ۱۹، ویژه افطار، روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

ماه رمضان سال گذشته، شبکه سه سیما بعد از بسته شدن پرونده «ماه عسل»، برنامه‌ای جایگزین را با نام «مثل ماه» روی آنتن برد. امسال فصل جدید این برنامه، با اجرای رسالت بوذری، هر شب حوالی ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.

ویژه‌برنامه «مثل ماه» به‌تهیه‌کنندگی هادی آشتیانی همچون سالِ قبل، از همان شب اول ماه رمضان ویژه افطار به آنتن خواهد رسید. رسالت بوذری، پیش از این مجری برنامه‌هایی چون «شب‌های روشن» و «مخاطب خاص» بوده است.

این برنامه همچون سال گذشته، قهرمانانی دارد که از میان مردم انتخاب شده‌اند.

شبکه چهار: «زندگی پس از زندگی»

شبکه چهار سیما برای لحظات عرفانی افطار، ویژه برنامه «زندگی پس از زندگی» را هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن می‌برد.

«زندگی پس از زندگی» روایت افرادی است که در تجربه‌ی مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند.

در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه مهمان روایت‌های شگفت انگیز تجربه گران مرگ تقریبی از عالم غیب می‌شوند.

این برنامه در ۳۳ قسمت ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید می‌شود.

«زندگی پس از زندگی» در ایام رمضان از شنبه تا جمعه ساعت ۱۸ پخش و ساعت یک بامداد و ۱۱:۳۰ ظهر روز بعد بازپخش می‌شود.

شبکه پنج: «شهر زیبا»

برنامه «شهر زیبا» به تهیه‌کنندگی سید مصطفی فاطمی، ویژه‌برنامه افطار شبکه پنج سیماست که با آغاز ماه رمضان، با اجرای مصطفی امامی روی آنتن می‌رود.

این برنامه با حضور مهمانان به موضوعات مختلفی می‌پردازد و حوالی ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه پنج پخش خواهد شد.

شبکه نسیم: «کتاب باز» سروش صحت

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شبکه نسیم برنامه «کتاب باز» را در آستانه افطار پخش می‌کند.

«کتاب باز» با اجرای سروش صحت در ایام رمضان هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

شبکه سلامت میزبان جامعه پزشکی

برنامه «ماهِ ماه» ویژه افطار شبکه سلامت سیما، هر روز، ساعت ۱۹ با اجرای اسماعیل باستانی به روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پور فاضلی است که میزبان اهالی جامعه پزشکی و مدافعان سلامت کشور است.

این برنامه قهرمانانی دارد از جنس مردم این سرزمین و در هر قصه روایتی از امید به زندگی و نگاه، توجه خدا و شروع دوباره را می‌توان دید که پزشکان و کادر بهداشت و درمان کشور، روایتگر این داستان‌ها هستند.

سردبیر این ویژه برنامه مهدی حاجی میرآقا و کارگردان هنری آن حسن نظری است که از روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه هر شب در ایام رمضان از ساعت ۱۹ از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

شبکه امید: «رفیق» و قصه‌های رفاقت

شبکه امید ویژه برنامه افطارش را با عنوان «رفیق» برای نوجوانان روی آنتن می‌فرستد که گفتگو با نخبگان علمی که معنویت در زندگی‌شان دیده شده است را در دستور کار دارد.

رفاقت‌هایی از جنس نوجوانی موضوع برنامه رفیق است که همراه نوجوانان روزه اولی در اوقات سحر و افطار شبکه امید خواهد بود.

رفیق هر روز قبل از اذان مغرب با اجرای مرتضی پرنیان و فاطمه کیا پاشا ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

مهمانان برنامه یا خود نوجوانان هستند و یا افرادی هستند که خاطراتی از نوجوانی خود دارند و با قصه‌هایی از رفاقت و دوستی در استودیو رفیق حاضر می‌شوند. این برنامه به تهیه کنندگی محمد حسن حیدری ساخته شده است.

شبکه‌های قرآن و افق: «ضیافت» و «چشمه»

ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما «ضیافت» نام دارد که در قالب ترکیبی به بررسی زندگی علما و بزرگان دین می‌پردازد و هر روز از ساعت ۱۹ به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

ضیافت که بیش از پنج سال است روی آنتن رفته، امسال پس از دو سال مجدداً روی آنتن می‌رود. رویکرد اصلی برنامه سفارش به دستگیری و مواسات با نگاهی به سیره بزرگان است که به همراه ارائه مدل و الگوی اخلاقی ملموس برای اقشار مختلف مطرح می‌شود.

ویژه‌برنامه افطار شبکه افق نیز با عنوان «چشمه»، با موضوع مسجد محوری روی آنتن خواهد رفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 486658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.