نرخ کرایه تاکسی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: نرخ کرایه تاکسی در این شهر تا اردیبهشت ماه سال جاری افزایش می‌یابد.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان حمل و نقل آستارا در سال جاری همزمان با سایر شهرهای کشور لایحه افزایش کرایه تاکسی درون شهری را تا ۳۵ درصد به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد و توسط اعضای شورا تصویب شد البته در ادامه باید در کمیسیون تطبیق فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان تصویب شود.

وی تاکید کرد: افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در آستارا غیرقانونی است و تاکسیرانان به هیچ عنوان اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها را ندارند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا تصریح کرد: در گزارشات مردمی، رانندگان ۴۰ دستگاه تاکسی درون شهری آستارا خودسرانه اقدام به افزایش ۳۰ درصدی کرایه و نصب برچسب روی شیشه و داشبورد خودرو خود کرده بودند که با نظارت سازمان این رانندگان شناسایی و تعهد کتبی از آنها گرفته شد.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر در نرخ کرایه‌ها نیاز به مصوبه دارد و رانندگان تاکسی ملزم به رعایت نرخ‌های قانونی فعلی هستند و در صورت مشاهده تخلف با خاطیان در چهارچوب قانون برخورد می‌شود.

مصاحب افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و افزایش نرخ در مسیرهای مختلف، می‌توانند گزارش‌های خود را به سازمان مدیریت حمل و نقل مستقر در شهرداری یا به گشت و بازرسی سازمان که در معابر و میادین شهر حضور دارند اطلاع دهند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 486650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.