رشد ۵۰ درصدی تعداد متوفیان اصفهان در سال گذشته

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: تعداد متوفیان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد حدود ۵۰ درصدی داشته است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درست در زمانی که شعله‌های کرونا رو به خاموشی می‌رفت، متأسفانه شیوع و افزایش مجدد این بیماری، زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورد و این موضوع از روزهای پر خطر، دردناک و غم‌انگیز دیگری حکایت دارد.

وی تصریح کرد: هنوز داغ و غم از دست دادن بسیاری از عزیزانمان در سال گذشته فراموش نشده و صدمات روحی، روانی و اجتماعی آن همچنان گریبانگیر مردم است که خیز چهارم کرونا ویروس، روزهای سخت، تلخ و اندوهناک دیگری را در فراروی ما قرار خواهد داد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: فارغ از این که سهم هر کدام ما در ایجاد شرایط به وجود آمده فعلی چقدر است، جدی‌ترین توصیه به همشهریان این است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دقت و اهتمام در رعایت توصیه‌های ارائه شده در مراقبت از همنوعان خود تلاش ویژه کرده و سلامتی را به یکدیگر هدیه کنند.

وی گفت: خانواده‌های بسیاری هستند که هنوز در غم فقدان عزیزان خود در بهت و حیرت هستند و با این رنج و اندوه دست و پنجه نرم می‌کنند، خانواده‌هایی که هیچ گاه پیش‌بینی نمی‌کردند در این برهه از زمان داغدار عزیزان خود باشند و آمادگی برای چنین تحمل روزهایی را در ذهن نمی‌پروراندند، اما متأسفانه ویروس کرونا همچنان ناباورانه جان می‌گیرد و در این مسیر زن و مرد، پیر و جوان نمی‌شناسد و با سرعت به پیش می‌تازد.

مرادی با بیان این که تعداد متوفیان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد حدود ۵۰ درصدی داشته است، افزود: پیش بینی می‌شود در موج جدید کرونا ویروس، وضعیتی به مراتب سخت‌تر و ناراحت کننده‌تر و غیرقابل پیش بینی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: خادمان مردم در آرامستان‌ها که ایثارگرانه و در گمنامی در حال ارائه خدمت به همشهریان هستند با اتخاذ تمهیدات لازم خدمتگزار همشهریان خواهند بود و با اعمال محدودیت‌های جدید از جمله برگزاری مراسم‌ها و مجالس ترحیم و توصیه به حضور حداقلی بستگان برای خاکسپاری اموات و زیارت اهل قبور و جلوگیری از بروز ازدحام و تجمع در آرامستان‌ها تلاش می‌کند که جان همشهریان گرامی به مخاطره نیفتد.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: تسلیت تنها واژه‌ای است که این روزها بیشتر شنیده می‌شود، اما همه ما می‌توانیم با مراقبت و جدیت و اهتمام ویژه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مشارکت عمومی نقش مؤثر و سازنده‌ای داشته باشیم و با همکاری در مقابله با این ویروس، سلامتی و شادی را به هم هدیه بدهیم و با سهل‌انگاری زمینه ابتلا و احیاناً فوت اعضا خانواده، پدر و مادر و سایر هموطنان را فراهم نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان را از طریق شبکه‌های مجازی به آدرس aramestan_esf یا سایت aramestan.isfahan.ir دنبال کنند.

کد خبر 486627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.