کرونای انگلیسی را با مصرف چای سبز شکست دهید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: بر اساس یافته‌های علمی جدید ماده‌ای به نام "اپی گالوکاتکچین گالات" در چای سبز وجود دارد که می‌تواند تا حد زیادی از ابتلای افراد به کرونای انگلیسی جلوگیری کند.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تأثیر مصرف چای سبز بر پیشگیری کرونا ویروس، اظهار کرد: چای سبز دشمن بیماری کرونا است. نتایج یک تحقیقات جدید نشان می‌دهد چای سبز دارای ماده‌ای است که می‌تواند از تکثیر ویروس کرونا در سلول‌های انسانی و ابتلای شدید به کووید ۱۹ جلوگیری کند.

وی ادامه داد: نتایج یک تحقیق درباره ارتباط مصرف چای سبز با پیشگیری ابتلای کرونا ویروس نشان می‌دهد ماده‌ای در چای سبز وجود دارد که می‌تواند با جلوگیری از اتصال ویروس جدید با سلول انسانی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به ویژه نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا جلوگیری کند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با اشاره به تأثیر ماده‌ای خاص برای مقابله با کرونا ویروس جهش یافته، اضافه کرد: بر اساس یافته‌های علمی ماده‌ای به نام "اپی گالوکاتچین گالات" موجود در چای سبز حتی می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به ویروس جدید کرونا که باعث نگرانی و افزایش آمار ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر شده است جلوگیری کند و این تأثیر می‌تواند اتفاق مؤثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس باشد.

وی با توضیح این که در این تحقیق علمی تاکید شده است که می‌توان از چای سبز به عنوان روشی ارزان و ایمن در برابر ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرد، تصریح کرد: محققان معتقد هستند مصرف چای سبز که در کشورهای آسیایی و به ویژه کشورهای آسیای شرقی رواج دارد، دارای خواص ضد التهابی و PH اسیدی بالایی است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری ویروسی کووید ۱۹ کمک کند.

صفری اضافه کرد: ماده‌ای که در چای سبز وجود دارد، مانع اتصال ویروس کرونا به سلول‌های سطح غشایی بدن انسان به نام "ACE2 " می‌شود و از این طریق از تکثیر ویروس در بافت‌های بدن جلوگیری می‌کند. این آنزیم به سطح خارجی سلول (غشای سلولی) شامل سلول‌های ACE2 ریه، شریان‌ها، قلب، کلیه‌ها، مخاط و روده‌ها متصل می‌شود و در نقش بازدارنده ویروس کرونا در سطح بافت‌های مختلف و پیشرفت ویروس کرونا در بدن افراد به ویژه در ریه‌ها عمل می‌کند.

کد خبر 486617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.