از احداث استخر ذخیره آب تا ضدعفونی تجهیزات پارک‌ها و بوستان‌های قزوین

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: پروژه ساخت استخر ذخیره آب در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شاخص سال ۹۹ سازمان اظهار کرد: ساماندهی بوستان شهروندی، حاشیه‌های بلوار امام علی(ع) و فاز دوم بوستان امام علی(ع) از پروژه‌های شاخص در سال گذشته است.

وی افزود: در کنار اجرای پروژه‌های فضای سبز، اجرای طرح دیوار سبز را در زیر گذر پل نخبگان عملیاتی کرده‌ایم همچنین جای‌گذاری گلدان‌های سیمانی در محوطه دریاچه مصنوعی بالاجین نیز به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: در راستای اصلاح سیستم روشنایی در بوستان‌ها و بهسازی سیستم روشنایی در بعضی معابر شهر اقداماتی شده است.

وی با اشاره به توسعه شبکه آب خام به مجموع ۲۲۲ هزار متر لوله‌گذاری، افزود: علاوه بر این احداث شبکه آبیاری قطره‌ای نیز داشته‌ایم همچنین ۱۷ کنتور هوشمند برای چاه‌های آب خام نصب شد و مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی در بلوار امام علی (ع) به بهره برداری رسید.

رحمانی تصریح کرد: با احیا و بازسازی قنات طیفوری و تدابیر لازم برای کاهش میزان هدر رفت آب، طرح انتقال آب در ۱۲ مسیر از مجموعه‌های فضای سبز به اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: احداث پنج بازیگاه کودک و بازسازی ۱۵ بازیگاه و تکمیل ساخت مجتمع گلخانه آموزشی گردشگری در کیلومتر دو جاده بویین زهرا از اقدامات شاخص سازمان در سال ۹۹ بوده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به تکمیل فنس کشی محوطه گلخانه افزود: پروژه ساخت استخر ذخیره آب نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در کنار فعال سازی واحد اچ اس ای اقداماتی در رفع خطر از اماکن و بسترهای فضای سبز شامل ایمن سازی پای چراغ‌ها و دریچه‌های آب را انجام داده ایم.

رحمانی با بیان این که شست و شو و ضد عفونی تجهیزات بازی و ورزشی پارک‌ها و بوستان‌ها، چشمه‌های بهداشتی و مبلمان اقدامی مستمر در شرایط کرونا است، گفت: این عمل به صورت مستمر و هفتگی ادامه دارد همچنین اجرای دو دوره سمپاشی بهاره و زمستانه گیاهان و درختان فضای سبز به طور کامل به پایان رسیده است.

وی افزود: بازسازی چشمه‌های بهداشتی، اجرای ایزوگام در پشت بام، نصب پنجره حفاظ برای سرویس‌ها و همچنین احداث موانع در ورودی ۱۱ بوستان برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به داخل پارک و فضای سبز بررسی و تکمیل شده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان این که از دیگر اقدامات مهم انجام شده در فصل زمستان هرس ۳۴ هزار اصله درخت بوده، گفت: در طرح استقبال از بهار جای‌گذاری هفتصد گلدان گل در تقاطع‌های شهر و پروژه گل کاری بهاره در ۱۱ هزار متر مربع از بستر فضاهای سبز به طور کامل اجرا شد.

کد خبر 486600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.