دریاچه باغ گلستان شهر جدید هشتگرد راه‌اندازی می‌شود

شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی شهری، دریاچه باغ گلستان شهر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محسن مجذوب با اشاره به وجود این بوستان و بازسازی این فضا جهت استفاده شهروندان اظهار کرد: هم‌اکنون به عنوان شناسنامه شهر نیز از آن یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: مجموعه پایین‌دست باغ گلستان شهر جدید هشتگرد جهت استفاده عموم مردم احیا می‌شود، احیا و بازسازی پتانسیل‌های جغرافیایی و طبیعی شهر جدید هشتگرد در راستای افزایش ظرفیت‌های گردشگری، تفریحی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی یکی از موضوعاتی است که توسط شهرداری پیگیری شده و اجرایی خواهد شد.

شهردار شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: این مجموعه که در مسیر تجمع آب‌های سطحی و زیرزمینی قرار دارد بسیار سرسبز و زیبا است و در ادامه مسیر خود در پایین‌دست نیز با تجمع آب‌های زیرزمینی و سطحی در گودال‌های طبیعی و حوضچه‌های زیبا که در مسیر آن وجود داشته تصاویر زیبایی را خلق کرده است.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم با صرف ذوق، خلاقیت، مهندسی و هزینه با ساخت دریاچه، این محیط را به تفرجگاهی جهت استفاده شهروندان تبدیل کنیم.

مجذوب جاذبه‌های طبیعی شهر را متنوع توصیف کرد و گفت: بررسی و شناخت جاذبه‌های طبیعی شهر در جهت رونق و توسعه‌ی گردشگری شهری بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هر ناحیه یا محیط جغرافیایی همان‌طور که از آثار انسانی برخوردار است از محیط طبیعی نیز بهره می‌برد و ارتباط دوسویه‌ای مابین توسعه پایدار و گردشگری پایدار وجود دارد و این دو اثرات مهم بر یکدیگر می‌گذارند که می‌توان این اثرات را شناسایی و مورد توجه قرار داد و بر همین اساس به زودی با ساخت دریاچه و هدایت آب‌های ایجاد شده در گودال‌ها و حوضچه‌ها به سمت دریاچه، برنامه‌هایی برای ایجاد فضایی تفریحی، رفاهی و گردشگری در این مکان زیبا طراحی و اجرایی خواهد شد.

شهردار شهر جدید هشتگرد متذکر شد: شهر جدید هشتگرد جاذبه‌های طبیعی بسیاری از جمله شقایق‌های خودرو که در دشت‌ها و یال دره‌ها می‌روید، مِه صبحگاهی و شامگاهی که در سه فصل از سال شاهد آن هستیم، آب و هوای معتدل و بسیار مطبوع، زمین‌های حاصلخیز و … دارد که علاوه بر تلطیف فضای شهری برای شهروندان می‌توان از این جاذبه‌های طبیعی جهت معرفی شهر و همچنین اشتغال‌زایی استفاده برد.

منبع: مهر

کد خبر 486587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.