وعده اتوبوسی رئیس جمهور به پایتخت محقق نشد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در فروردین سال گذشته، رییس جمهور برای تامین فوری یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دستوری شفاهی داد که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه آن تامین نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان که فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت است هستیم. روزه داری در اسلام اگرچه فردی‌ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده‌ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه افراد جامعه است.

وی افزود: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی و تشنگی محدود نمی‌شود و مهم‌تر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق‌الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهک‌های جامعه در تأمین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند و شاهد کاهش اقلام سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در ماه رمضان امسال که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره‌های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر پر کردن سفره‌های خالی مردم باشیم.

هاشمی تاکید کرد: گفتار درمانی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاه‌ها است که موجب می‌شود تنها در رسانه‌ها و فضای مجازی مشکلات حل شود اما در عمل اتفاق مثبتی نیفتد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در خصوص کمک به ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: در فروردین سال گذشته، رئیس جمهور برای تأمین فوری یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دستوری شفاهی داد که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه آن تأمین نشد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، بازهم دستوری شفاهی برای تأمین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه خطاب به مدیران شهری به خصوص بخش خدمات شهری گفت: در این شرایط سخت در تأمین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستان‌ها، پاکبانان و سایر بخش‌های شهرداری حداکثر مساعدت ممکن بشود و هزینه‌های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کنید تا بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش در شهرداری نباشیم.

کد خبر 486586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.