مصوبات شورای شهر اجرا نمی‌شود/ مگر کرمانشاه ایالت جدا از کشور است؟

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: مگر کرمانشاه ایالت جدایی از کشور است که شهردار هر کاری می‌خواهد در آن می‌کند؟

غلامرضا امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با انتقاد از عملکرد شهرداری در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ در سال ۹۹، اجرا نشدن بسیاری از مصوبات شورا توسط شهردار بوده است.

وی افزود: شهردار حدود ۲۵ بار به شورای شهر دعوت شده تا درباره علت اجرا نشدن مصوبات توضیح دهد اما این دعوت‌ها اجابت نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: از شورای ۱۱ نفره کرمانشاه، تنها پنج نفر مخالف اقدامات شهردار هستند و به عبارتی مخالفان شهردار اقلیت محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرداری تخلفات عدیده‌ای وجود دارد و نظارت‌ها به نحو مطلوبی انجام نمی‌شود چون اکثریت شورا امتیازات خاصی از جمله استخدام نزدیکان خود را می‌گیرند و امتیازات دیگری که چون مدرک آن‌ها نیست نمی‌توان اثبات کرد.

امیری افزود: شهردار کرمانشاه مدعی ارتباط با آقای قالیباف، شهردار اسبق تهران است در صورتی که همان زمان که در تهران فعالیت می‌کرد، توسط آقای قالیباف اخراج شده بود اما توسط عیسی شریفی، قائم مقام شهردار وقت دوباره دعوت به خدمت شد.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان ذی‌ربط با این تخلفات برخورد نکردند، خاطر نشان کرد: از صداوسیما خواستم که در این خصوص مناظره برگزار شود و از دیگر رسانه‌ها نیز همین درخواست را دارم؛ هرچند شهردار کرمانشاه پاسخگوی رسانه‌ها نیست.

امیری گفت: شهردار در هتل پارسیان با هزینه هنگفتی نشست خبری برگزار کرد چون قصد دادن امتیاز به بالای ۱۰۰ نفر از اصحاب رسانه و مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را داشت درحالی که باید همه خبرنگاران به‌صورت آزادانه سوال بپرسند و جواب بگیرند.

وی گفت: قطعاً مردم ار این هزینه‌کردها راضی نیستند و در کنار آن، هزینه‌های غیرقانونی دیگری نیز می‌شود. اگرچه شورا اعلام کرده که شهرداری حق فروش املاک را ندارد این اتفاق رخ می‌دهد اما شجاعت برخورد با تخلفات شهردار وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ادامه داد: به نظرم در کارنامه سال گذشته شهردار هیچ نقطه مثبتی نیست؛ به عبارتی چه آقای طلوعی شهردار بود چه نبود اقدامات معمول شهرداری انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور مثال پروژه میدان شهید سلیمانی که بسیار روی آن مانور داده می‌شود، در زمان شهردار قبلی تمام اقدامات مربوط به آن انجام شده و ملزومات آن توسط شورا تصویب شده بود و شهردار فعلی تنها وظیفه پیگیری آن را داشته و به عبارتی برای اجرای این پروژه مجبور بوده است.

امیری با بیان این که تمام کارهای شهرداری اقدامات معمولی است که سال‌هاست درحال انجام است، گفت: آسفالت معابر یکی از نگرانی‌های مردم شده است درحالی که این موضوع حداقل خدمت شهرداری به یک شهروند است.

وی تصریح کرد: نیوجرسی گذاشتن مقابل ساختمان‌ها، قطع برق و گاز خانه‌ها غیرقانونی است اما در شهرداری تمام این اتفاقات می‌افتد و برخوردها اصلاً مناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: مگر کرمانشاه ایالت جدایی از کشور است که شهردار هر کاری می‌خواهد در آن می‌کند؟

کد خبر 486572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.