هر سال باید واکسن کرونا را تزریق کنیم؟

پزشکان معتقدند که ویروس کرونا فصلی است، بنابراین لازم است افراد هر سال واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پزشکان معتقد هستند که واکسن کرونا حداکثر تا ۶ ماه اثر دارد، زیرا آنتی بادی تولید شده در بدن قادر است به مدت سه تا ۶ ماه با عفونت مقابله کند بنابراین لازم است افراد واکسن کرونا را مانند واکسن آنفلوآنزا هر سال تزریق کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

به گفته متخصصان، به احتمال بسیار زیاد کووید -۱۹ همانند دیگر ویروس‌های تنفسی فصلی است بنابراین هر چه افراد بیشتری واکسینه شوند یا در معرض ویروس کرونا قرار گیرند، تعداد بستری شدگان در بیمارستان کاهش می‌یابد و از شدت شیوع بیماری کم می‌شود، اما ویروس باقی می‌ماند و کاملاً از بین نمی‌رود. با بهبود یافتن افراد از بیماری کووید -۱۹ و دریافت واکسن کرونا، جوامع به ایمنی جمعی دست پیدا می‌کنند.

از آنجایی که ویروس‌های تأیید شده کرونا از فناوری mRNA بهره‌مند شده‌اند، افراد پس از دریافت این واکسن‌ها علائمی مانند تب، درد عضلانی و درد در محل تزریق واکسن را تجربه می‌کنند. ممکن است افراد پس از دریافت واکسن آنفلوآنزا علائم خاصی را تجربه نکنند، زیرا فناوری به کار رفته در واکسن‌های کرونا متفاوت است. زمانی که افراد واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، سیستم ایمنی بدن آن‌ها نوعی آنتی بادی برای مقابله با بیماری مورد نظر تولید می‌کند.

کد خبر 486562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    چو بد کردی مباش ایمن ز آفات که واجب شد طبیعت را مکافات