تاثیر قرارداد میان سه طلایه‌دار گردشگری ایران چیست؟

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، گفت: بر اساس تفاهم نامه بین یزد و شیراز و اصفهان، بین آن‌ها تبادل اطلاعات و تبلیغات گردشگری انجام می‌شود. برای نمونه بنرهای تبلیغاتی شهرهای یزد و شیراز در اصفهان و متقابلاً بنرهای تبلیغی اصفهان در این دو شهر قرار می‌گیرد.

علیرضا مساح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این که شهرهای اصفهان، شیراز و یزد، سه شهر مهم گردشگری کشور هستند، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت هیچ گردشگر خارجی نبوده که به ایران آمده باشد و به آن‌ها که طلایه داران حوزه گردشگری ایران محسوب می‌شوند، سفر نکرده باشد. البته این امر مربوط به پیش از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: تقریباً سه سال و نیم است که در شهرداری کلانشهرهای ایران بخش گردشگری به وجود آمده است. با توجه به این که شهر در اختیار شهرداری قرار دارد اقدامات این ارگان به خوبی می‌تواند بر رونق گردشگری شهرها تأثیر بگذارد و این مزیت منجر به عقد تفاهم نامه‌ای در زمینه گردشگری بین سه شهر اصفهان، شیراز و یزد شد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ادامه داد: این تفاهم نامه به مدت چهار سال تنظیم شده و پس از اتمام این زمان، می‌توان با ایجاد برخی اصلاحات و توانمندی‌ها آن را تمدید کرد.

مساح درباره ارتباطاتی که به واسطه این تفاهم نامه بین اصفهان، شیراز و یزد به وجود می‌آید، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، بین سه شهر مذکور تبادل اطلاعات و تبلیغات گردشگری انجام می‌شود. برای نمونه بنرهای تبلیغاتی شهرهای یزد و شیراز در اصفهان و متقابلاً بنرهای تبلیغی اصفهان در این دو شهر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: پیش از دوران پاندمی کرونا و کمرنگ شدن گردشگری، بین این سه شهر تبادل گروه‌های گردشگری نیز انجام می‌شد. از طرفی آخرین فعالیت مشترک این سه شهر چاپ نشریه‌ای به نام "ماه سفر" بود. در این نشریه، آثار سه طلایه دار گردشگری ایران معرفی شده است.

مساح اضافه کرد: اگر اجرای این تفاهم نامه با هماهنگی درست و کامل بین سه شهر همراه باشد، تأثیر بسیاری بر رونق گردشگری می‌گذارد. شهرداری نه به عنوان مجری گردشگری، بلکه به عنوان تسهیلگر و کمک‌رسان به این صنعت می‌تواند نقش ایفا کند چرا که بیش از سایر ارگان‌ها اختیارات دارد بنابراین با کمک آن گردشگران بیشتری جذب شده و صنعت گردشگری روان‌تر و خاطره انگیزتر می‌شود.

کد خبر 486545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.