فرصت ۱۴ روز هیات‌های نظارت برای بررسی و ابلاغ صلاحیت داوطلبان شوراها

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند تا پس از بررسی، صلاحیت نامزدها را ابلاغ کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، سید حمیدرضا کاظمی درباره چگونگی روند بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض‌ها اظهار کرد: با پایان زمان قانونی، دیگر ثبت نامی نخواهیم داشت. البته ۲۱ فروردین ماه سیستم وزارت کشور قطع شد و ثبت‌نام‌ها با مشکل روبرو شد. مقرر شد که در همه بخشداری‌های سراسر کشور، ثبت‌نام‌ها تا پایان روز اداری به صورت دستی انجام شود و در روز بعد آن (۲۲ فروردین ماه) اسامی ثبت نام شده روی سیستم بارگذاری شود.

وی در ادامه با توجه به آغاز بررسی صلاحیت‌ها و چگونگی انجام آن گفت: آخرین زمان رسیدگی هیئت‌های اجرایی در بحث بررسی صلاحیت‌ها پایان ۲۱ فروردین ماه بود. از ۲۲ فروردین ماه اسامی به هیئت نظارت داده شد و این هیئت‌ها بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کرده‌اند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به روند تأیید صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی گفت: افرادی هستند که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند. این افراد، اعتراض خود را به هیئت نظارت استان برای رسیدگی به اعتراض ارائه داده اند و به این اعتراضات رسیدگی خواهد شد.

کاظمی افزود: افرادی نیز هستند که در هیئت اجرایی تأیید شده‌اند؛ بررسی صلاحیت این افراد در هیئت نظارت شهرستان انجام می‌گیرد و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند تا درباره بررسی صلاحیت نامزدهای شهرستان که هیئت اجرایی به هیئت‌های نظارت داده‌اند؛ وظایف خود را انجام دهند و بعد از ۱۴ روز صلاحیت افراد به ذی‌نفعان ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: این افراد ۴ روز فرصت اعتراض دارند و بعد از آن اعتراض افراد در هیئت عالی استان رسیدگی می‌شود. هیئت عالی استان نیز ۱۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت افرادی که را معترض بودند، بررسی کند. در نهایت بار دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده ابلاغی از طرف هیئت عالی استان‌ها چهار روز فرصت خواهند داشت تا به فرماندارای‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را برای رسیدگی به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه به عملکرد هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: هیئت مرکزی ۱۰ روز زمان دارد تا به اعتراض‌ها رسیدگی کند. برنامه‌ریزی شده است که به شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر؛ در ۵ روز اول پاسخ داده شود و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۰ روز فرصت پاسخ‌دهی به اعتراضات را دارند.

کد خبر 486497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.