پرداخت ۸۶۵ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی در اصفهان

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در بخش بازسازی مسکن روستایی و مدیریت بحران ۹۲۳ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بانکی داشت که از این مبلغ تا کنون ۸۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

محسن قوی‌بیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در بخش بازسازی مسکن روستایی و مدیریت بحران ۹۲۳ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات بانکی داشت که از این مبلغ تا کنون ۸۶۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات سیل اردیبهشت ۹۸، اردیبهشت ماه ۹۹ و بهسازی مسکن روستایی به مردم پرداخت شده است.

وی افزود: از این مبلغ، ۴۶ میلیارد تومان غرامت، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرداخت شده است، البته تسهیلات و بلاعوض‌هایی که برای جبران خسارات زلزله سمیرم پیش بینی شده است در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت:  ۱۵ هزار و ۱۸۰ تن سیمان رایگان بین مردم و آسیب دیده‌ها توزیع شده که به هر واحد احداثی ۸ تن سیمان تعلق گرفته است. بنیاد مستضعفان این میزان سیمان را توزیع می‌کند.

قوی‌بیان افزود: روز ۲۹ بهمن ماه در سمیرم زلزله شد هیئت دولت در تاریخ ۵ اسفند مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن ۵۸ واحد احداثی شهری، ۱۵۹ واحد احداثی روستایی و ۳۳۵ واحد تعمیری و ۲۴۹ کمک بلاعوض معیشتی به استان اصفهان استان اصفهان شناسایی و تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برای واحدهای آسیب دیده از زلزله سمیرم ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بانکی و ۸ تن سیمان رایگان برای مجموع ۲۱۷ واحد احداثی اختصاص داده شده و خدمات مهندسی تا ۸۵ متر کاملاً رایگان بوده و پروانه ساخت نیز توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها رایگان صادر خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بازسازی در سمیرم شروع شده است ستاد بازسازی در شهر بیده مستقر شده است بانک مسکن در شهرستان بیده باجه‌ای برقرار کرده که مردمی که واحدهای آنها تعمیری است می‌توانند به آن مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند.

قوی‌بیان افزود: در جلسه‌ای که با حضور بانک‌های عامل در استانداری اصفهان برگزار شد قرار شد که سایر بانک‌ها نیز باجه‌ای در محل ایجاد کنند، اکنون سیمان و میلگرد به قیمت درب کارخانه در انباری که در بیده پیش بینی شده به مردم ارائه می‌شود. واحدهای تعمیری به بانک معرفی شده و شروع به کار کرده‌اند واحدهای احداثی نیز در مرحله تهیه نقشه است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن ۲۲ تیپ نقشه رایگان تهیه کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهد نظام مهندسی نیز برای تهیه نقشه و مراحل مهندسی تخفیف خوبی ارائه کرده است در مرحله صدور پروانه برای احداثی‌ها هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: ۵ میلیارد ریال پروژه عمرانی برای بازسازی تأسیسات زیربنایی روستایی به بنیاد مسکن واگذار شده که در ۷ روستای آسیب دیده توزیع شده است و شامل طرح‌های زیرسازی معابری که بر اثر سیل آسیب دیده، بهسازی معابر، زیرسازی معابر و پل است.

قوی‌بیان تصریح کرد: پروژه‌های سال ۹۸ و ۹۹ پیشرفت بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته که تا یکی دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

کد خبر 486486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.