دستیابی پرتغال به هدف کربن صفر تا ۲۰۵۰

مقامات ارشد پرتغال به لطف حمایت‌های مالی بانک سرمایه‌گذاری اروپا، از پیوستن به جنبش هیدروژنی در جهان خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند به زودی اثرات جزایر گرمایی در سراسر کشور را به حداقل خواهند رساند و انتشار کربن را کاهش خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت پرتغال یادداشت‌ تفاهمی با بانک سرمایه‌گذاری اروپا امضا کرد که بر اساس آن قرار شد به زودی پایگاهی هیدروژنی در کشور احداث شود. اتحادیه اروپا به شدت در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده به این امید که انتشار کربن در سراسر قاره را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند. بانک سرمایه‌گذاری اروپا نیز متعهد شده بودجه لازم برای احداث مرکز هیدروژنی را در اختیار کشور پرتغال قرار دهد تا تعهدات خود در مبارزه با تغییرات اقلیمی را به تصویر بکشد. امضای توافقنامه جدید، همکاری بین دو نهاد را در آینده برای انجام اقدامات بیشتر نیز مستحکم خواهد کرد.

ژوائو پدرو ماتوس فرناندز، وزیر محیط زیست و اقدامات اقلیمی پرتغال، در گفتگوهای خود ادعا کرد که دستیابی به کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و کاهش ۵۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ از مهم‌ترین اولویت‌های مقامات کشور خواهد بود که از طریق تغییر در سیستم‌های انرژی امکان‌پذیر است علاوه بر این به ادعای وی، استفاده از هیدروژن تجدید پذیر نقش مهمی در حذف کربن از سراسر کشور ایفا خواهد کرد که با حمایت‌های مالی بانک سرمایه‌گذاری اروپا، رسیدن به این هدف نیز تا چند سال آینده ممکن خواهد شد.

مقامات ارشد پرتغال قصد دارند به تولید هیدروژن سبز بپردازند و از این طریق، اقتصاد هیدروژنی کشور را رونق بخشند. مدیران این کشور، پیش از این نیز اقدامات زیادی در زمینه پایدارسازی قاره اروپا انجام داده و به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند. اما ترویج استفاده از هیدروژن به جای انرژی شهری به آن‌ها در رسیدن به هدف کربن صفر کمک زیادی خواهد کرد.

دستیابی پرتغال به هدف کربن صفر تا ۲۰۵۰

کد خبر 486477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.