اختصاص ۱۰۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و بهسازی اصفهان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بودجه سال جاری این سازمان حدود یک هزار و سی و شش میلیارد ریال در نظر گرفته شده که برای اجرای پروژه های نوسازی و بهسازی در مناطق مختلف هزینه می‌شود.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه سازمان نوسازی و بهسازی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف در طیف‌های مرمتی، کف‌سازی یا دفاتر تسهیلگری، احیا و رسیدگی به بازار، سقف و خانه‌های تاریخی و بدنه‌سازی است.

وی افزود: ساماندهی رفیوژ میانی چهارباغ پایین، کف‌سازی کوی درب کوشک، مرمت چند خانه تاریخی و راه‌اندازی تعدادی دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله در اصفهان، ساماندهی خیابان آمادگاه، اقدامات مرمتی در خانه تخصصی کودک و نوجوان بخشی از پروژه‌های سال جاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان این که احیای محور گردشگری و تاریخی میدان تا میدان حدفاصل میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره) در دستور کار این سازمان است، خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های این سازمان مرمت مقبره کمال اسماعیل، احیای محور میدان امام حسین (ع) تا میدان امام (ره)، احیای بافت تاریخی جنوب مسجد جامع اصفهان (محله گردشگری شیخ بهایی)، احیای مسیر گردشگری دروازه حسن‌آباد تا چهارسوق، تالار تیموری، ساماندهی گذر و مرمت امامزاده شورا، کف‌سازی کوچه قصر حدفاصل عبدالرزاق تا کوچه درب امام و کف‌سازی گذرخانه تاریخی امام جمعه (حدفاصل ابن سینا تا مسجد جامع) است.

وی از ساماندهی مسیر گردشگری مدرس_ ابن سینا در محله دردشت طی سال جاری خبر داد و گفت: اصلاح فضایی و مرمت موزه هنرهای معاصر، احیای محور گردشگری مناره‌ها، مناسب سازی پل تاریخی شهرستان، احداث مسیر گردشگری حدفاصل پل بزرگمهر تا باغ گل‌ها، ساماندهی رفیوژهای کناری و پیاده‌رو سازی چهارباغ بالا بخش دیگری از پروژه‌های سال‌جاری این سازمان است.

فیض خاطرنشان کرد: کف‌سازی پیاده راه خیابان نظر میانی، بدنه‌سازی اطراف تخت فولاد و خیابان‌های فیض و مصلی و دیواره بابارکن‌الدین در قالب طرح ساماندهی محوطه انتهایی گلستان شهدا نیز در دستور کار اقدامات سال جاری این سازمان است.

کد خبر 486466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.